måndag 25 januari 2010

Sista bilden på presseningen skulle det blivit..

..men det blev också den första bilden på en del av byggställningen som ska pryda vårt hus under resningen.

Grabbarna som byggde ställning ska också vara med och bygga huset. Ena grabben byggde själv hus norr om Uppsala och prisade LB-Hus för sina hus.
Carin och jag diskuterade i helgen om vi eller LB-Hus skulle lägga lappar i grannarnas brevlådor. När jag stod där och fotograferade kom ett par av våra grannar och se i deras brevlåda låg en lapp från LB-Hus ”om husresning i grannskapet den 27 – 28/1”. De sköter sig väl! Det blev lite diskussion om att komma in med ett 24 meter lång ekipage på vår trånga gata, men varken grannarna eller byggkillarna trodde det skulle vara något problem. ”Både sopbilar och brandbilar far ju fram och tillbaka och tjäle är det ju också”, var kommentaren. -7 grader och 2 dagar kvar! P

4 kommentarer:

  1. Tänk att ert hus ska resas nu! Det var verkligen en speciell dag, den kommer jag aldrig att glömma! Hoppas ni kan vara med o se det hela! Lycka till. Ser fram emot att följa er på resan...

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det kommer nu, ska bli spännande att se.
    //Ulrika

    SvaraRadera
  3. Tänk att erat hus kommer snart! Ska bli så kul att se!

    Ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
  4. Peter kan nog vara med en del, men jag kommer att hålla till i Linköping så jag får nöja mig med Peters bilder tills jag får se det på riktigt. Tack för support!
    /Carin

    SvaraRadera