onsdag 27 januari 2010

Ni har bevisat... Dagstidningar, slänger er i väggen!

Det var mycket idag! Tur att chefen är snäll.. det är tydligen jag själv! Ska ta upp det när jag möter mig själv i spegeln nästa gång!
Snön yr ner samtidigt som man krasst kan konstatera att dagstidningarna försöker sälja olycka före lycka och ni, ni kära läsare har bevisat att det är helt fel!! När vår blogg skrek "Trädet föll över vårt husbygge", jag filierar den under "olycka", så lästes det av 61 st! En iofs otrolig siffra tycker vi men nu när vårt hus singlar ner från himlen så är vi redan uppe i 67 besökare och middagen är inte serverad.. ehh Carin är inte här.. Ni andra kanske har ätit redan! Iaf så filierar jag denna dag under "lycka"!


Snön yr och det är -3 grader. Pressen är på och nästa transport med övervåningen kommer imorgon så nu slipper ni mig mer idag! Nästan.. det händer ju annat än husresning!

Jag pratade med elektrikern idag efter att ha försökt i 2 dagar. Han såg inga problem i något av de som vi ville diskutera, riktbara spottar, proppskåp i hallen. De ska börja dra rör den 10 februari, ytterliggare ett datum att lägga in i vår tidsplanering, så vi ska träffas några dagar före. Vad vi ville ha för t ex spottar var inga problem "vi drar ju bara rören nu och behöver bara se till så det inte krockar med något annat. Sorter och så kan vi ta fram i lugn och ro", typ så sa han, typ.. bafa.. känna sig lite ungdomlig.. typ.. typ.. jag alltså!
Carin II har fått agera spottriktmodell. Vi vill ju ha full koll på hur ljuset faller på hennes gyllene lockar så inga strån hamnar i skuggan. Vi tar detta med "spottnisse" också när vi träffar honom!

Moore is Moore, dvs jag (Carin är ju Less is Less i någon test vi gjorde typ någongång), fick ju stryka på foten om vår gigantiska diskmaskin som inte gick in i Svenska standardkök. Vi hade ju behövt höja bänkskivorna med 3 cm för att få in den och därmed pizzatallrikarna. Idag pratade jag med PM-Hem om "vårt" badkar som vi hade sett fram emot att beställa. Nu har de bytt leverantör så de kan inte ta hem det längre. De har andra mycket tjusiga saker men bara ett där man kan sitta 2 mitt emot varandra, vi gillar det. Går bra att sitta i 90 graders vinkel, låter inte kul, också men det blir svårt i ett badkar! Back on track.. PM-Hem ska mäta upp det nya "som de har" vs "det vi ville ha" och återkomma imorgon! Varsin orange badbalja kanske? Nu var detta Moore is Moore inte bara mitt Moore is Moore utan bägges Moore is Moore men det ser ju så vackert ut när man skriver det! Definitvit meeer i morgon om chefen..! Ska försöka att vara hungrig till när "Halv åtta hos någon annan" börjar i min arbetsstad! P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar