fredag 15 januari 2010

Vi saknar vårt bubbelbad!

Carin är trött! Hon har varit i Linköping hela veckan och pendlat med SJ! SJ är de som ska köra tåg, men de har inte så många just nu. Så hon har ringt barnen och sagt åt dem att laga sin mat, kommit hem och bytt kläder och åkt tillbaka till Stockholm. Hon har varit så trött så hon inte har känt någon tomhet efter mig och ändå somnat! Så illa har det varit! Nu ligger hon i sängen och läppjar på mousserat och läser en god bok. Vi saknar badkaret, vårt bubbelbadkar som vi ska ligga och mysa i om ett halvår!
Själv läser jag Amelia och Carin bara snackar… Ssssch… faan jag är man!! Två saker… nene! Jag är full, Carin är också full konstaterade hon just! Föregående inlägg är censurerat! Läs det inte! Ful får jag skriva att hon är men inte full, säger Carin. Jag kan ju inte fara med osanning heller! Nu vägrar Carin att säga något mer. Äntligen kan jag läsa i fred! Tror jag ska ta en hustidning nu. Vi har alla... plus några till känns det som! Den Danska blir bra för Carin har börjat prata igen och jag tittar bara på bilderna, fattar iaf inte ett jota av vad de skriver. Jag klarade inte ens det! Jag är nog en man iaf :)
Längtar till att Carin orkar börjar blogga igen så jag blir ajour med vad som händer med husbygget. Jag läser hennes inlägg flera gånger.
Tapetval imorgon igen! Vi återkommer med vilka tapeter vi har valt denna gång! En promenad till lampaffären. Vi behöver en förlängare till en taklampa. Vi vill att lampan sitter mitt över bordet istället för att bli till gloria för den som sitter vid bordänden. Sedan blir det Indisk lunch på Yogi. Yogi rekommenderades av ägaren på Santinis. Hans ord var ”finns ingen restaurang i Stockholm som serverar godare Indisk mat”! Så det måste vi naturligtvis prova… fast då blir det inget Italienskt denna helg! Men det blir ännu bättre och trevligare på söndag. Det återkommer vi till senare. 12 dagar kvar! P
Detta inlägg är övervakat, omformulerat och åtgärdat, författaren satt i karantän, av CARIN ver: 666, Carins Alert Remover Incase of Need.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar