onsdag 13 januari 2010

Betong är på tapeten!

På tisdag ska grunden gjutas. Nu ligger den där andäktigt och väntar på att bli fylld. Så tidsramarna håller än så länge.
I helgen ska vi gå och titta på tapeter igen. Jag har redan fusktittat lite och tagit några foton. Man är ju inget proffs på foto som vissa andra så färgåtergivningen är ju urkass! Upprinnelsen är att min yngsta son vill ändra sitt röda val till svart. Nu finns det bara en med mycket svart i i standardkatalogerna och den har vi redan satt i ett annat rum med en betonggrå bredvid. Det blir nog som sist att vi står där och svettas i någon timme och byter ut allt!

Boråstapeter, 4918 och 7834.

Vi får fixa till det med någon tjusig vit blänkande med streck på längden eller tvären. Kanske lite sicksack eller rutor?
Borås igen. 7836, 7838 och 7837.
Själva ska vi ha en skog, Midbec, i väster i vårt sovrum. Vit högblank byrå i öster med en kandelaber på och så massor massor med speglar. Neeh det blev inga i taket! Så jag får springa fram och tillbaka och hoppa framför de på väggarna. Fasen vet om det inte går att spegla sig i byrån också! Det blir till att putsa! Fönstren kan man spegla sig i. Undra vad grannarna tycker om det?
Det blir väl dags att titta närmare på lamputbudet också. Det finns ju lite att välja på. Här är en bråkdel av Bauhaus utesortiment.
Här är lite kul lampor i New York. Liiite svåra att få med sig hem!

Imorgon blir det en sväng till Västerås i jobbet. Leverans av en reparerad geoteknisk borrvagn. En signal till reservdelsaffären för bilen blir det också. Det blir körförbud på måndag och reservdelen saknas fortfarande. Det ser ut att bli första gången jag kör in på en återbesiktning utan att ha reparerat bilen. Spännande värre! Ska bli kul med byggstartsmöte 2 på tisdag den 19:e. Det var länge sedan vi träffade vår trevlige tillvalskontakt och säljare. När man träffar honom.. undrar om han inte är lite gud! 14 dagar kvar! Till husresningen alltså! P

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om det var du som hade frågat om spegeln på min blogg men när jag tryckte på länken som var inskriven, salstatosee.se så kom jag ingenstans men då hittade jag tillsist denna sida, är jag rätt ute?

    SvaraRadera