söndag 18 juli 2010

Kanaltur, flytt och frieri!!!!

GÖTA KANAL
Mycket har hänt på några få dagar. Jag har varit i Linköping nästan hela veckan och flyttpackat. På torsdagskvällen kom Peter ner och på fredagen fick Peter sin födelsedagspresent av mamma och pappa, Elisabeth och mig. Det var en tur på Göta Kanal mellan Berg och Borensberg. Vi blev skjutsade av Erik till Berg på morgonen. Klockan tio avgick båten och turen till Borensberg tog ungefär 4 och en halv timme. Vi åt lunch på båten på ditfärden och en fika på vägen tillbaka.

Tillbaka i Berg tog vi först en promenad längs med slussområdet och sedan gick vi upp till Fröken Jennys café och åt en trerätters. Väldigt trevligt ställe! Vi började med lite tapas.


Det var en härlig dag. Så skönt med en fri dag mitt i allt flyttbestyr och tomtplanering.


FLYTT FRÅN LINKÖPING TILL SOLLENTUNA!

Igår gick sedan flytten från Linköping till Sollentuna med nästan allting. Det blev några saker kvar som vi får ta nästa helg. Pelle och Fredrik kom ned med en lastbil och Peter hämtade ett envägssläp på OKQ8 som han är och lämnar nu i Upplands Väsby. Det tog mycket kortare tid att packa ur än att organisera en effektiv inpackning.
Lunch var vi förstås tvungna att äta och vid tretiden fick vi fika hos Mamma och Pappa. Mamma hade bakat så goda bärpajer och bullar. Tack!!
Vi jobbade hårt allihop, men konstigt nog var vi inte så trötta ändå på kvällen fast det blev sent. Vi var alla så upprymda av att det äntligen blev av.


FRIERI!


I går kväll när allt var inpackat och alla hade fått något i magen gick jag ut och ställde mig på balkongen. Det är väldigt skönt att så där ute en stund innan man går och lägger sig. Peter kom också ut efter ett tag och vi stod och myste en stund och insöp att nu har vi faktiskt flyttat ihop.

Då gick Peter ned på knä och friade och jag svarade förstås JA med tårar i ögonen. Vi delade en liten flaska Pol Roger som Peter hade förberett och så fick jag en bukett sommarblommer.

Så nästa sommar blir det bröllop! Vi ska gå och titta på förlovningsringar nu i veckan. I väntan på de riktiga förlovningsringarna har vi nu flyttat de ringar som vi köpte som "föreningsringar" för fyra år sedan från höger hand till vänster.

Jag ringde till mamma och berättade i morse och hon blev inte ett dugg överaskad. Hon hade trott att det skulle bli den 1 juli då vi fick tillträde till huset. Jag blev i alla fall helt överraskad och det känns roligt. Nu har bloggen fått en ny etikett: Bröllop!

/Carin

13 kommentarer:

  1. Sååå roligt att få gå på bröllop!!

    SvaraRadera
  2. Nämen vad roligt! Grattis så jättemycket, till både bröllop och flytt!

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis.
    Oj vad roligt med bröllop. Hoppas inbjudningskorten även kommer till Skåne.
    Jag får väl erkänna att jag inte är speciellt överraskad jag heller... Det var väl mest frågan om när.

    (Carin. Jag tar gärna byrån som en gång tillhört farfars mor, eller vem det nu var)

    SvaraRadera
  4. Stort! :) Grattis till er båda!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla gratulationer! Det ska bli ett roligt projekt.
    /Carin

    SvaraRadera
  6. Tack från mig också! Nu kan jag luta mig tillbaka, jag har ju gjort mitt. Peter

    SvaraRadera
  7. Vi var också i Berg i torsdags och käkade glass på Fröken Jennys. Men vi åkte ingen båt, vi nöjde oss med att titta på dem...

    Vad roligt att ni ska gifta er! Stort grattis! Då får ni se till att bli klara med husprojekten så att ni får tid till projekt bröllop...

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Grattis! Jag ska också gifta mig nästa år! Vad kul!

    SvaraRadera
  9. Nämen oj, vad roligt! Och romantiskt! Grattis till er båda. =D

    SvaraRadera
  10. Meeen GRATTIS till er båda!! Kramisar i massor! // Mia

    SvaraRadera
  11. Supergrattis! En sån tönt man är, här sitter man med tårar i ögonen och fånler. Roligt!

    Kram P

    SvaraRadera
  12. Tack igen för alla grattiskommentarer! Vi har börjat planera så smått.
    /Carin

    SvaraRadera