onsdag 28 oktober 2009

Inredningspersonlighet - test

Jag gjorde ett test på Nordsjö Idé och Design och fick följande resultat:

Du är en avskalare!
Avskalat, rent och enkelt, på gränsen till asketiskt är din stil. Du väljer färger och föremål med omsorg och tänker efter noga innan du fattar ditt beslut. Inga spontanköp här inte! Du bejakar det klassiska uttrycket, möbler och inredningsdetaljer som står över alla trender. Gärna retro-prylar och dansk design. Beige, grått, svart och vitt är basen i din färgskala hemma och de få möbler du har, är verkligen skapta för utrymmet där de står. Det är synd att säga att du är färgstark och vågad i din inredning. Nej, här gäller verkligen principen "less is more".


Släkt och vänner får väl bedöma om det stämmer. Själv tycker jag att det stämmer ganska bra, men jag har faktiskt lite röda färginslag hemma också.

Jag bad Peter göra testet och detta är beskrivningen på honom:

Du är en pryloman!
More is more är ditt motto. Massor av saker, avancerad teknik, överbelamrat med mycket möbler och det senaste inom alla områden - precis som du vill ha det. Prylar dominerar ditt liv och du skäms inte för det! Du är inte alltid så sugen på att fixa i ditt hem, men när du väl köper något är det alltid det senaste och fräckaste. Det gäller även när du väljer färger, tapeter och golv. Det är full fart på ditt liv och allt som är nytt, är spännande. Prylar rules!


Hur ska vi få ihop vårt hem?! Less is more vs More is more!

Men det är ingen fara, ibland lägger jag in mitt veto. Konstigt, Peter har aldrig lagt in veto... Vad kan det bero på?

Testet finns här om ni själva vill prova./Carin

1 kommentar:

  1. Hej!! Kul test,, och det stämmer verkligen med er, själv var jag en "myshumla"
    //Ewa

    SvaraRadera