onsdag 4 november 2009

Sista bloggen!

Vi längtar efter att det ska börja hända lite med huset så vi får något att skriva om. Nu har vi ju knappt något vettigt att berätta men vi kommer att få. Att vi dessutom finns med i bloggtoppen bland alla otroliga bloggar är ju fantastiskt!

Men vi som väntar på något gott.. Nuu har vi fått tre otroliga, unika saker att kunna få förmedla till er som kommer att ta andan ur er!
Nr 1 som egentligen är 2, egentligen är alla 3 samma sak men vi har ju så lite att säga så vi suger lite på karamellen!
Micke på LB-hus ringde och frågade… ni sitter väl ner för det här är såå spännande. Vad är det för elanslutning ni har ritat in i klädkammaren? ”Va!” kunde jag höra min egen röst säga medans hjärtat bultade upphetsat. Vårt hus, det händer saker med vårt hus! Minnet söker men jag har tydligen lagt den ritningen på fel hjärnväg! Det tar flera tiondelar av en sekund innan erfarenhetsbackupen kopplar ihop allt med klädkammare/walkinminicloset/el/lyse/ och jag kan snabbt eliminera kontakten vid golvet för annars hade Micke frågat om varenda kontakt i hela huset. ”Jamen det är ju” hasplar jag ur mig sekunden senare samtidigt som känns som jag just har fördröjt husbygget med flera veckor! ”Jamen det är ju” blir det igen. Vad heter det? Det där som… Jag kommer inte ihåg vad det där heter! En sådan där anslutning där jag kan koppla in den automatiska belysningen som tänds när man öppnar skjutdörren till klädkam… Walk in minicloseten! Alla hus idag har ju en Walk in closet på minst 37 kvm men hur vi än försökte så blev vår bara på 3! Man kan gå in och vända sig... hoppas jag. Bäst blir när Carin vill att jag ska komma in och se om hon ser ok ut! Trångt och mysigt! Hon ser ju alltid bra ut sedan blir det ju skillnad när hon sätter på sig kläderna! Micke fattade elen, själv fattar jag inget ännu! Hur har jag tänkt? Hur katten blir det när det tänds där inne så fort man öppnar skjutdörren. Tänk när man blir väckt klockan 02.23, det händer ju stup i kvarten, och ska sätta på sig kostym och slips. Alltså man är ju så ljuskänslig så dags på dygnet så det blir nog till att ha ett par solglasögon hängande med solskyddsfaktor 38 eller något annars blir det helt hopplöst att välja slips och man kommer säkert att glömma byxorna. Då spelar det ju ingen roll vad man har satt på sig för slips. Fast jag sover ju naken så slipsen kommer väl till pass. Jag ger fan i den där elkontakten. Det får bli pannlampa!

Nr 2, lika spännande den också. Hur mycket ström till badkaret? Ja så det pirrar och bubblar lagom tack! Det blir väl det nya så man slipper kompressorer och annat krafs som kan gå sönder. Inte en massa sladdar och plattor heller och så blir det ju helkroppmassage! Vi får nöja oss med det gamla än så länge!

Nr 3, Hej! Jag kommer med ström till ditt hus! Tack men det lyser! Han menar till nya huset!? Tankarna blixtrar förbi. Röda stugan med vita knutarna på Globens kala skullt! Jävlar.. hann aliens före och på vår tomt! NASA ska ju skicka upp ett sådant hus, själutvecklande. ja det är ju någon svensk som har utvecklat det så det självutveckla sig när R2-D2 eller någon annan trycker på knappen. På Globen står en modell och nu ska NASA upp med ett på månen men nu hann aliens tydligen före! Nä det var inget större problem. Vår lilla röda stuga, lekstugan, ska ju rivas så den behöver ingen ström. De får komma med byggströmmen efter det 1:a byggstartmötet. Det rör på sig lite här och där. Pyr lite under ytan och man vet inte riktigt vad som ska hända nästa gång. Spännande!
Detta var sista bloggen i Europa på några dagar. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar