onsdag 18 november 2009

Åhh, lycka är soptisdagar!

Frukosten är ju samma varje dag för det är såå gott och så kommer man ju ihåg vad man har ätit. Tänk vad pinsamt det skulle vara när man bli stoppad på stan och så sträcker de fram mikrofonen och säger att de är från kollpafrukost.nu och frågar folk om deras frukostvanor och så börjar man svamla något om en hårdrockarfrukost, en kopp kaffe och en cigg. Alltså deras undersökning skulle ju bli helt saboterad!

Minnet är ju inte bra. Värst var det när jag var stressad och skulle iväg till något möte och jag inte hittade mobilen! Alltså 637 kontakter, alla möten, påminnelser i mängder. Påminnelser är bra. Tidigare hände det att man fick mobilsamtal från ett nummer som man inte känner igen och då svarade man ju frågande ”Ja Peter” ”När kommer du?” frågar sonen som har lånat en mobil. ”Jooo…ehhh.. jag började kratta snön och glömde bort tiden!”. Nu mera är det ju mer, ”Hämta” blinkar på displayen och mobilen skräller! Vadå hämta? Kemtvätten är ju inte öppen nu klockan 20.11! Javisst ja…fotbollsträningen slutar ju halv 9! Den är ju t o m min ficklampa och klocka. Snacka om katastrof!

Sista samtalet är ju med Carin varje kväll så upp för trappan och kolla i sovrummet. Nix! Jag har ju nästan tvättat den en gång. Tvättmaskin hann köra påfyllning och 3 varv! Ibland är 2 minuters barnspärr väldigt långt! Mobilen klarade sig, fickan den låg i hann bli blöt! Puuh! Så ner i tvättkorgen och kolla fickorna. Nix! Ännu mer stressad. Tillbaka för 2:a gången till där jag ALLTID laddar. Nix! Badrummet! Kallsvetten har brutit ut! Vad fasen skulle jag ha den i badrummet för, men men! Upp för trappan igen och mitt i trappan tvärnitar jag.. jamen jag pratar ju i den! Tyvärr så är det sant!

När jag var och gjorde markundersökningen på vår tomt, som vi nu också äger, så råkade det bli på en tisdag. Så när jag höll på som bäst där så kom en sopbil! Så till min stora sopglädje så har de också sophämtning på tisdagar som där jag bor idag. Man skulle nästan kunna tro att man har valt område efter det. Sopminnet, sååå vitsigt, kan bara flyta på!

Så lycka, det är sophämtning på tisdagar!

Som lite plåster på såren får ni här några bilder från det tjusigaste hotellrummet vi har bott på. Hotellet ligger i Bologna och namnet på hotellet har jag glömt! Ni hade väl inte väntat er något annat?
Tjusigt träd och lampa och en skön säng!
Varmt eller kallt vatten! Det blir mycket putsa med glas!

Ett ledljus som tänds av en rörelsedetektor i sovrummet.


I badrummet fanns det bubbelbadkar och i duschen, just det 1:a och enda gången vi har haft varsit. Förutom när man har haft en buske utanför! Duschen hade även aromaterapi... kul med alla färger! P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar