torsdag 19 november 2009

Nu har vi stentomt!

Nu är vi nästan där vi var för 1 månad sedan när vi däckade i flunsa.
Sten hade fått föreläggande om att flytta ur vedförrådet men... Idag tog jag med mig min ena son som är kroppsbyggare till hjälp. Sten hade tagit hjälp av gräs som la stråna i kors och bjöd på segt motstånd. Vi fick lägga i 4-hjulsdriften och lyckades efter några försök att backa över gräs. Sten plockade vi sedan bit för bit och det tog sin tid. Jag räknar med att det blev ca 1 ton tegel, hålsten, slipskivor, takpannor på släpet. Jag var lite orolig att vi skulle fastna på vägen ut men det gick galant! Vi skulle egentligen ha börjat plocka lekstugan på tegelpannor, plåt, glas, plastmattor men vi får ta det imorgon. Vi är nu på banan igen och har ju inte förlorat någon tid. Det är underbart när det börjar hända lite. Byggsamråd igår och 1:a byggstartsmötet har ju blivit tidigarelagt till den 23:e. Det blir grävning och röjning redan från den 30 november, 1 vecka tidigare än beräknat. Var månne detta sluta?

Och här nedan några fantastiska bilder!

I morse stenfullt och nu stentomt!


Det var segt att backa in. Det är inte var dag jag behöver lägga i 4-hjulsdriften. 1 ton sten beräknade jag det till.

Titta så bred och fin entré vi har. Om 10 dagar går denna tomt inte att känna igen! P

2 kommentarer:

  1. Då ses vi på tomten i helgen då, kanske. :-)

    SvaraRadera
  2. Roligt att få se skillnaden när plattan börjar ge form till tomten.

    SvaraRadera