torsdag 12 november 2009

Regler regler regler


Jaha! Så nu när 7:e förslaget på wc/dusch äntligen hade blivit godkännt av byggnadsnämnden och efter rådfrågning av.. just det, byggnadsnämnden så uppfyller den tydligen inte handikapp-anpassningen! För litet avstånd till vänster om toastolen denna gång! Och hur man sig vrider och vänder så har man rumpan bak! Nu får vi jaga kvalitétsansvarige och lyssna med honom hur vi ska lösa det så han kan godkänna den. Men det är lugnt, vi har ända till imorgon på oss! Man lär sig för var dag. En sak är säker, fullärd lär man aldrig bli! Vilket mörker! Carin har ju sitt veto och jag, jag annekterar! Var det bara för min Goold mosaik som jag just annekterade wc/dusch eller för att den är "min"? P

4 kommentarer:

  1. Men om ni struntar i att rita in duschhörnan då? Den är ju antingen infällbar eller löstagbar...

    SvaraRadera
  2. Tyvärr hjälper inte det tydligen. De vill att vi flyttar ut toan så att det blir 50 cm mellan vägg och toa. Jag tycker att det blir sämre ur handikappsynpunkt. Duschen är inte en fast installation, man ska kunna vika dörrarna inåt och vi hade velat ha det så att toan står där det står nu och få ett stort utrymme i och med att man kan vika in dörrarna. Vi har samrådsmöte på kommunen nästa vecka, vi kanske kan ta upp det där. Målet måste ju vara att man kommer in med rullstol och kan vända och det kan man ju så som vi nu har ritat. Vi vet vad vi gör i kväll....

    SvaraRadera
  3. Tycker att vi har lika trångt i våra badrum... Men kanske inte lika nitiska tjänstemän?

    http://www.buxbo.se/hus/planlosning/

    SvaraRadera
  4. Även om vi måste ändra nu (LB-hus ligger på) så kommer vi att ta upp det på buggsamrådet med kommunen, de tyckte att det var OK när vi fick bygglov, vi diskuterade tom. saken då. Känns inte så kul det här. Vi ställer vårt hopp till KA.

    SvaraRadera