måndag 16 november 2009

Helg och Vinterljus i Linköping

Helgen började med att jag tydligen fortfarande led av lite jetlag sedan i början av veckan. Somnade nog först vid 4-tiden på fredagen och vaknade först 9:30 (vilket är jättesent för min del). Vi tog det lite lungt på lördagsförmiddagen och strosade sen in till stan för en tur till Santinis. Tog det vanliga med ett glas rött. Såååååååå gott!



Strosade sedan vidare till Chocolat och köpte några praliner, dels till oss (kan rekomendera champagnetryffeln) och några som värdinnepresent till kvällen.



Sen snabbt hem för att byta om till kvällen. Vi var bjudna till P och B som bor på gamla T1-området så vi tog en promenad dit förbi Stångån och sjukhusområdet. Vi åt och drack gott precis som vanligt hos P och B, kvällen börjande med en jättegod limedrink som jag glömde be om receptet på. Vi får väl ta det nästa gång. Somnade sen som en stock och sov lika länge på söndagen.

På söndagen hade vi lite firande av mig i efterskott, så jag bjöd på bröd, ost och lite salami och parmaskinka m.m. Jag kände mig jättesugen på créme brûlé så jag gjorde det istället för tårta. Jag fick presenter, bl.a. ett halsband av Elisabeth och en ljuslykta från mamma. Syrran kom med ett jättestort paket. Jag har nog aldrig fått ett så stort paket så jag öppnade förväntansfullt. Till saken hör att vi skulle haft en kombinerad höst-, födelsedags- och utflyttningsfest för några veckor sedan men som blev inställd pga att influensan kom och hälsade på. Syrrans kille tyckte att de skulle komma med ett maffigt paket och det var det ju. Jag blev riktigt glad för 10 st flyttkartonger!! Festen är skjuten på framtiden, men den ska absolut bli av efter julhelgerna.

När gästerna gått hem bestämde vi oss för att gå en tur på stan. Det hade under eftermiddagen varit invigning av Vinterljus och vi tänkte ta oss en första titt på några installationer. Vinterljus håller på mellan 15 november till 10 januari och är en ca 5 km lång slinga med ljusinstallationer. Tyvärr har de inte några installationer längs Stångån i år och det tycker jag var lite synd, då det kan bli extra effektfullt men speglingar i vattnet.



"Bling bling for the people" finns även i år men har bytt plats till Trädgårdsföreningen.

/Carin (dagens tredje inlägg)

1 kommentar:

  1. Hej! Hittade en kommentar från er i ett gammalt inlägg hos mig som jag inte svarat på tidigare. Sorry för det. Det gällde vår altan. Jag tror altanen är ca 75 m2. Däcket är iallfall 4 meter brett både på långsida och kortsida. Lycka till med ert bygge nu. MVH
    Hanna

    SvaraRadera