måndag 30 november 2009

Vilket mörker!


Jag var en sväng till tomten när det var ljust men idag hade det inte hänt något. Det kändes mer spännande att visa bilden i mörker så får er fantasi tänka att det inte har hänt något! Tänk er kojan som skymtar till vänster och längst bort på vår tomt gapar vår lekstuga tomt! Där emellan lite pinnar!

Denna bild är tagen igår morse. Att vi är uppe före 10 på en söndagmorgon är ofattbart och nu var vi t o m på tomten klockan 10... kors i taket! Carin begrundar här skövlingen av äppelträden på våra ägor men kan samtidigt se en uppmuntrande skog av pinnar som visar våra drömmar. Till vänster om Carin den blivande parkeringen i härligt grått. En pregola ska det bli där Carin står. Närmast Carin står en av våra syrener som ska flyttas under byggnationen och sedan flyttas tillbaka. Bakom den har vi platsen för vår blivande uteplats i öster med morgonsol.

Små nyheter!
Patrik drog till Gällivare!
Patrik blev inte hemma mer än drygt 14 timmar sedan drog det i äventyrstarmen. Mellanlandning i Skellefteå över natten sedan vidare på lördag morgon mot -15! Hans bohag blev kvar i garaget tills vi vet mer om fortsättningen. Då blir det till att lasta en släpvagn och köra den dryga sträckan i 80 km/timmen!

Astrid Lindgren 2:a!
Martin Widmark, med bl a Lasse-Maja, har tagit över 1:a platsen på bibliotekens utlåning till ungdomar från Astrid Lindgren. Jag har ju ingen superkoll men Astrid hade nog abonnerat på den platsen sedan många år tillbaka!

Hur goda är Ahlgrens bilar?
Svensk Bilprovning vill att jag ska besiktiga bilen i januari istället för i december. Om jag gör det så får jag en påse bilar. De är inte snåla! Jag fick 2 lappar med "erbjudandet". Jag gissar att det är en besiktning en lapp en påse. Eftersom jag bara kan besiktiga bilen 1 gång så skulle jag kanske kunna använda den andra lappen som tröst om jag måste ombesiktiga! Kruxet är bara att om jag vill ha en påse bilar så måste det bli körförbud på bilen eftersom jag ska besiktiga senast i december. Det blir automatiskt körförbud om man kommer efter "sin" sista månad. Antagligen får jag dessutom betala en förseningsavgift eftersom jag inte besiktigar i tid! Vet e katten hur de har tänkt? P

1 kommentar:

  1. Hej
    Våra klinker i hall och vardagsrum heter Living och kommer från Höganäs.

    SvaraRadera