måndag 26 april 2010

Exakt nu...


…för fyra år sedan träffades vi i Berzelii Park. (Jag var något försenade (avsiktligt) men Peter var i tid!). Det var en onsdag och det hade varit en varm vecka i april 2006. Jag minns att jag bara hade en linnekavaj på mig på kvällen. Vi gick runt i Stockholm och lärde känna varandra. Först med ett glas rött och en pizzaslice, därefter gick vi vidare till Östermalmstorg och åt en pasta. Sen traskade vi iväg till Gamla stan och åt en efterrätt. Vi var i princip ensamma på stället (Agaton), de skulle snart stänga. Sen följde Peter mig till mitt vandrarhem och när vi stod och sa hejdå så plockade han fram en röd ros han hade burit på hela kvällen. Det var väl gulligt!

Stackars Peter missade sen sista tunnelbanan, men på något sätt tog han sig hem och vi åt lunch dagen efter i Solna centrum, och på den vägen är det. Detta års stora händelse blir ju att vi flyttar ihop.

Det har blivit en tradition att vi tar en långhelg i samband med årsfirandet. För två år sen var vi i Köpenhamn, men tyckte inte det var tillräckligt varmt, så vi gav det en ny chans året efter, några veckor senare. Då var det ännu kallare och spöregn, så nu fick det bli Berlin som ligger lite mer söderut. Nästa år funderar vi på Wien eller Prag eller södra Frankrike eller…
/Carin

6 kommentarer:

  1. Grattis till er båda! Är så glad att ni fann varandra ni är ju så lyckliga så jag finner inte ord för det!!
    Kram & kram

    SvaraRadera
  2. När tar ni med barnen?????

    SvaraRadera
  3. Anonym sa...
    När tar ni med barnen?????
    26 april 2010 22.13

    Hahaha, ja eller när tar ni med er era småsyskon???

    SvaraRadera
  4. Men du är ju för rolig brochaan..!..Tänkte åkt till stugan på fredag men där var ju uppbokat!!

    SvaraRadera
  5. Japp, där ska Lena och jag roa oss. Lägga i bommar och båt, ta en lite fisketripp, kanske försöka på Torsken om vädret tillåter. Kramkram

    SvaraRadera
  6. VA!!! Utan barnen?????

    SvaraRadera