lördag 31 oktober 2009

Man blir lurvig!

Nu har jag sovit i tre dagar. Inte helt i onödan visar det sig. Visserligen är mitt nya skägg gråsprängt och mjuukt och kommer att göra grymt ont att raka bort, men jag har också gått ner 2 – 3 kg! Man får dra lite lärdom av det som händer i verkliga livet typ tur att Törnrosa inte var en man. Då hade det varit mer än en häck att klippa! De hade väl aldrig ens hittat "Taggbjörn"! En massa bra tv har vi sett ”Lie to me”, ”CSI”, ”Criminal Minds”, ”The Mentalist”, ICA-reklamen inför förra morsdag ”Mamama mamama….” sköön, Carin hade missat den. Man behöver tydligen bli sjuk för att lyckas tömma den inspelningsbara boxern från något!

Inte blev det några tegelpannor eller hålstenar plockade denna höstlovsvecka. Inte heller blev staketstolparna upptagna. Tur att vi inte har någon brådska.
Det blev en kort sväng för att kolla att ingen hade hjälpt oss! Carin tittade till samlingen vid pumpen. Sparkade lite skyddande löv över dem inför vintern, sann moderskärlek! Kollade vinklar och vrår på huset nu när det är riktigt utsatt, altanens storlek, hur nära vi hamnar grannarna etc. Fuktigt och kallt var det! Får bli igen snart med bättre kläder och när vi är friska.

Moderskärlek och lekstuga med tegelpannor.

Carin chockad
Det skallrade i rutorna när Carin chockat, uppskrämt skrek ”Feel!” Hon hade öppnat kylskåpet och fått syn på yoghurten. Vaa.. tog vi den Milda av misstag? Näh näh, jag hade ställt in yoghurten rättvänd. Man vill ju inte ha det där blasket varje gång man tar yoghurt och det slipper man om de står uppochner tills den ska öppnas. Det var 1:a gången på 3 år 6 månader 4 dagar! Nu insåg Carin hur illa det var med mig. Vi män blir ju såå sjuka!

Nu är det dags igen, dags att fira, 3 ½ år! Vi skjuter på det till en annan tidszon...
I natt blev jag frisk vid 04.12. Jag kände hur allt släppte och ca 05.57 kom förkylningen istället!? Trist när man har så mycket kul man vill göra och få något intressant att skriva om. Man är ju så spänd på det som ser ut att vara 2 slipstenar som ligger under en trave tegelstenar. Visst är det spännande! Det kunde blivit en hissnande resa om hålens tomma, tillsynes meningslösa liv i hålstenarna. Minst lika spännande det också! Men jag har något stort som jag vet att ni har legat sömnlösa länge för! Upplösningen av "Tomtens undre värld granskad". Den kommer inom några dagar att få sin sannslösa lösning till alla totalt oförstående läsares stora glädje! P
Vårt vedförråd med äkta stjärnhimmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar