söndag 18 oktober 2009

Kulörer mm


Igår tog vi en sväng till färgaffären för att kolla in lite färgprover. Jag håller på att snygga till lite i lägenheten inför försäljningen i vår. Nästa steg är att se var man ska göra åt Eriks rum. Han har en relativt enfärgad grön tapet nu, som egentligen är rätt OK men lite sliten på sina ställen. Så jag hämtade alltså några färgprover och skulle se vad han tyckte. Jag föreslog S1010-G80Y som är en rätt så ljus kulör. Efter att Erik hade tittat på färgproverna en stund så föreslog han istället S2020-G60Y som är helt klart grön. Jag tog med färgprovet in till honom och skulle jämför med den tapet han har nu. Man kan nog inte komma närmare i samma kulör…. Så slutsatsen är väl att han trivs bra med det han har i alla fall.



När jag åker till Peter nästa vecka tänkte jag påbörja ett projekt med två vitrinskåp han köpte för ca 1 år sedan, till vårt potentiella hem, fast vi då inte hade hittat något objekt. Vitrinskåpen är i lackad björk och från början hade vi tänkt måla dem i antikvitt för att passa mina matsalsmöbler. Men nu har vi tänkt om. Eftersom vi nu kommer att få en öppen planlösning med rött som accentfärg i både kök, matsal och vardagsrum tror jag det vore snyggt att måla dem i rött. Bakstycket kommer att bli i vitt, annars blir det för mycket. De kommer att stå mot en vit vägg också. Vi kommer att ha några röda fondväggar så vi tror att S2070-Y90R (litet kryss) kommer att passa bra till dem. Om man klickar på bilderna syns det tydligt.

På väg till Santinis igår tog vi en sväng genom trädgårdsföreningen. Det finns fortfarande rosor som håller på att slå ut och kolla in detta gräset, det skulle stå sig snyggt mot vår gråa husvägg.


Peter fortsätter att snöa in på strömbrytare och jag försöker verka lite intresserad i alla fall…
Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar