måndag 19 oktober 2009

Olivträd!




Igår gick vi en vända till Blomstertorget för att jag skulle ha något blommande till fönstret. Det visade sig att det var halva priset på träd, så Peter köpte ett träd som kommer att blomma i vår. Jag var inne i växthuset och upptäckte att de även hade halva priset på oliv- och citrusträd. Så det blev ett olivträd på 150 cm. Helst ska det övervintra i 10-15 grader, men det måste ha ljus så det går inte att ställa in i garaget. Det går ha det inomhus men jag får räkna med att bladen delvis kan ramla av, men det ska enligt försäljaren återhämta sig när man ställer ut det på våren. Så vi håller tummarna för att det ska klara sig.
Sen köpte jag också två cyklamen. Målet är att hålla liv i dem i alla fall två veckor. Mamma har fått nogranna instruktioner om att gå hit och vattna när jag har min Stockholmsvecka. Ska vattnas på fat!


1 kommentar: