onsdag 14 oktober 2009

Avrop!

Idag har jag varit på planeringskonferens som började 8:30 i Stockholm så det var till att kliva upp extra tidigt idag (5:30). Jag sover ofta dåligt när jag ska med det tidiga tåget och i morse vaknade jag extra tidigt för att jag låg och tänkte på en detalj i köksplaneringen som jag inte fått igenom. Känner andra bloggare igen sig tro? (Det visade sig att det inte gick ändra. Jag fick idén till lösningen pga att det tidigare var ritat så av köksarkitekten, men det var tydligen felritat).

Sedan for vi iväg till LB-hus vid lunchtid och där hände det grejer! Nu har vi gjort själva avropet och 27 januari är det husresning! Att sedan göra färdigt huset ska ta ca 20 veckor, så då kanske vi kan flytta in till midsommar! Det visade sig när jag kollade i almanackan att 27 januari är på en söndag, men då blir det väl husresning i den veckan i alla fall. Vi redde också ut vad vi själva ska beställa till bygget och vad LB-hus ska ordna. Det är en hel del man ska ordna själv fast det ska vara helt nyckelfärdigt. Så nu kan vi börja planera trädgård och inredning på allvar! Jag slog en signal till Peter när jag var på väg till tåget till Linköping och han höll på att beställa pizza för att fira. Vi får fira på olika håll i dag och ta igen med en sväng till Santinis på lördag, eller hur älskling?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar