söndag 18 oktober 2009

Tapetförvirring IGEN!

Det blev en dag på stan i Linköping. Men det blev en tur till Vik & Wall först för att kolla lite färger. Total förvirring med vilka tapeter vi hade valt, igen! Rask promenad tillbaka till Carins lägenhet för att hämta kameran. Lite missförstånd med när de stängd så det blev inget fotat. Så promenaden fortsatte mot stan längs Stångån och genom Trädgårdsföreningen och vidare till Santinis.


Stångån. Vår favoritinstallation?

På Santinis var det knökfullt med folk igen och i alla åldrar, hälften runt 20 – 25 och resten vi andra ungdomar! Massor med ljuvliga magar i vädret! Häftigast var nog 2 grabbar i 15 – 16 års ålder, mycket ovanlig ålder där, som beställde något som såg ut som cafe latte utan cafe. De såg ut som grabbarna i Chemical Brothers, overaller och spretigt hår! Som tur var hade vi ätit lite pärontårta innan vi gick hemifrån så vi klarade oss tills Antipaston och Santorinon kom in.


Pergola i Trädgårdsföreningen. Trädgårdsföreningen med Domkyrkan i bakgrunden.

Efteråt så gick vi till berget för en fika men vi drog vidare till Chocolat. Carin passade på med den ljuva drycken, latte, eftersom de hade laktosfri mjölk. För mig blev det ingen överraskning utan det gamla vanlig, en latte. Vi festade till rejält med 2 praliner var, ”Egen salt” och ”Tonka päron”. Ska det firas så ska det! Bägge pralinerna kan rekommenderas. Berget får bli till sommaren när värmen har kommit tillbaka.


Chocolat. Miscanthus.

Det har ju blivit lite kyligt i år också och jag hade åkt ifrån halsduk och handskar. Jag skyller på att kylan kom tidigt i år, som varje år! Ungefär som med vinterdäcken, det kanske är dags? En vända in på Jack and Jones löste kylan. Carin har städat en del och jag har inte rensat avloppet ännu men jag hann en vända till bilen och fyllde den med skräp.. ska vara med MERA skräp!

Idag blir det en vända till Blomstertorget. Carin vill ha en ny blomma och jag kan tänka mig några stycken till trädgården i Väsby. Man kan ju inte bara ta med sig skräp dit! Ska även en sväng till Malmslätt och hämta lite från en av mina leverantörer. Någon som vill bli av med Ekebykeramik så vet jag en som kan vara intresserad.

Såg på min bloggbild från sängen att det är dags att gå och lyfta sig igen. Jag har en stång i trappan så man tar och häääver siiig upp ett par gånger så armarna skakar. Man behöver ingen lattevisp när man ska vispa mjölken till latten efter de lyften! Man ska ju tänka på miljön i alla lägen! P

P.S Carin "äger" bloggen och kan redigera vad helst hon vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar