lördag 17 oktober 2009

Hasselnötterna slut!

Nu på morgonen serverades det ägg, te och hallon (frysta). Läst det förut? Vi är vanedjur! Hasselnötterna till Carins yoghurt var slut hos ICA både i hennes butik här i Linköping och i min butik i Väsby. Jag stal alla jag kunde hitta ur min müsli. Carin behöver all näring hon kan få så hon inte tappar sina former… tycker jag! Naturligtvis serverades allt på sängen som vanligt! Vidare kan rapporteras att äggen var storlek L, teet är sedan i julas kustfägring. Carin fick kustfägring av sin ex svärfar i julklapp och vi är ju som sagt vanedj… nääh det är mycket gott och vi dricker det till frukost. På dagarna och kvällarna blir det Bums-mums, Mammas mirakel, Smultron, Grönt är skönt… Kahls gör grova pengar på oss! En och annan pralin för de också sälja.
Müslin kommer från Lidl men toppas med pumpafrön, solrosfrön, sesamfrön (svarta), dinkelpuffar, macadamianötter, cashewnötter… gott… tog just en sked!
Lidl har god glass, mycket god! Grönsaksdisken går inte av för hackor heller, jag föredrar de spanska tomaterna som de har framför de holländska när svenska är slut. Ingen annanstans köper man prosciutto för 24:- eller färdiga pizzor för 14:-. Från köket kan rapporteras att diskmaskinen inte… mm mera gott... müsli alltså… hade diskat rent och det är stopp i avloppet. Läst igår kväll ett reportage i Amelia om hur tjejer skulle börja göra mansgrejer hemma. Nej inte titta på fotboll utan borra med slagborrmaskin, backa med släp, byta proppar och rensa avlopp. Carin tyckte inte att rensa avlopp var ett mansjobb så jag fååår göra det utan att hon känner sig nedtryckt.
Vi skulle ha dragit till Bauhaus och tittat på ELJO-strömbrytare, Trend, Trend Solid, SENSO, Renova mm. Spännande eller hur? Nu fanns inte Bauhaus i Linköping utan i Norrköping så vi får nog nöja oss med nätets bilder. Det är ju ingen höjdare. Man behöver ta på dem, känna kvalitén, finishen, se färgen, tyngden, känna om man får någon materiel respons, jämföra med andra modeller. Det här är ju viktigt!
Tänkte också göra en viktkoll på hallon. Det försvinner mycket vatten när man tinar dem.

Imorgon bokades det nyss fika med svärföräldrarna. Kan nog bli en och annan god bulle även denna helg!

Frukost och bloggtime!

Måste dra nu… Santinis!! P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar