söndag 4 oktober 2009

Mitt Gooold


I Ulfåsa (uttalas Ulvåsa) har vi sett ut en serie i oljad ek som vi, om vi inte har ändrat smak, ska ha i hallen men också i badrummet. Jag kanske väljer till något i min wc/dusch också! Efter Ulfåsa-besöket igår stannade vi till vid superaffären, Vik & Wall i Tannefors, för sjuttiotolfte gången! Tapeter, kakel, klinker, parkett m.m. i mängder! Vi gjorde en koll på hur ”min” Gooldmosaik skulle passa med ”mitt” mörkgrå stone dark grey-golv (vi har samma i hallen, arb.rum, klvd men där är det vårt golv).

Mosaiken sitter limmad på en blank vit skiva i utställningen, knappast så som det kommer att bli i verkligheten! Så det är svårt att se hur det blir. Nu tar vi Simon och Tomas allvarligt på orden ”don't forget ljussättningen”! Så spotarna kommer förhoppningsvis att lysa upp neråt på rätt ställe.

Tack och lov har vi haft kanonhjälp av Rolle på LB-Hus, med allt kakel, klinker, mosaik och hur det ska ”sättas” i huset. Han är engagerad och har lååång erfarenhet, det känns tryggt! P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar