torsdag 15 oktober 2009

Dagen efter!

Tomtköp ena dagen och avrop på huset nästa! Inte konstigt att man somnar framför tv, t o m framför "Halv åtta hos mig"! Jag såg när de kom och när de gick! Vi ska fira igen säger Carin. Avropet denna gång! Jäklar vad vi firar! Åhh längtar redan... borde bli Santinis och en Antipasti. Hoppas det blir ok väder så man kan ta ett glas Merlot och ta en sväng till Trädgårsföreningen och spana in installationerna! Vi måste ta en koll på strömbrytare också. Jag hade sett ut Trend solid men det visade sig att de var svindyra, 500:-.. styck! Inte gick det att kombinera som jag trodde! Vi får se vad Carin tycker om SENSO-serien.

I helgen som var så rev (började) vi ju på min damm. Carin stackaren plockade sten i en hel timme. Hon blev totalt förstörd! Hon grubblar fortfarande på hur min lilla tomt kan ha så många stenar. Hon slängde upp stenarna så det ser ut som en sådan där småländsk mur. Muren mäter nu 127 cm, längden alltså, höjden är maffig, om man lägger sig på mage! Står man upp går den strax över anklarna! De stenmurarna som det finns massor av i skogarna har vi fått en annan syn på nu. Från såå snygga till såå ont i ryggen! Handlade idag en massa växter till ruggiga priser! Tyvärr så dör ju en del men några ska väl överleva. 20 st blålila murklockor för en 10:a styck blev det till nya tomten och en hel del vår- och städsegröna buskar samt tidiga tulpaner till den gamla.

Grannarna hade lite flyt när vi gjorde avropet. Deras grannegodkännande blev klart när vi satt där så vi kunde skriva under det och ta det med oss. Kommunens representant hade semester denna vecka och när hon kommer tillbaka så borde det bara vara för henne att stämpla "OK" och skicka tillbaka bygglovet! De har ju inte skakat om sitt hus eller satt på en balkong som vi tokar gjort utan kör standardplanlösning. Vem vet, de kanske hinner flytta in före midsommar! Lillgrabben bakar bullar!

Carin glömde skriva om vår helintegrerade, extrahöga diskmaskin med plats för pizzatallrikar och den har... partydisk!? Med lite tur är det en variant på Clabbes "Rakt över disk"-musik. Istället för svoosch.. svoosch... svoosch... schluuuurpp... lite tysk Boney M med Daddy cool eller Ma Baker! För att försöka bli lite allvarlig. Hur har jag kunnat klara mig utan en smullucka under alla dessa år? Söker man på smullucka på goggle, vilket man ju gör varje dag, så kommer vi upp som nr 2. Så tokiga är vi! Slut på allvaret!
Apropå det så har ugnen Variogrill och det är också häftigt. Finns inte ett ord om vad det är på Siemens hemsida så det ska verkligen bli spännande!
I nästa vecka så klipps gräset på tomten av "Handtaget", huset blir utsatt och jag gör geotekniken. Go'natt! P

1 kommentar: