söndag 4 oktober 2009

Linköping och italienska Santinis

Linköping är en toppenstad. Nu har Carin sin lägenhet bara 20 minuter in till Santinis, mitt i centrum. Promenad längs med vackra Stångån, förbi en massa vackra hus och trädgårdar, över Tullbron eller Drottningbron så är man inne i city.

Det finns bara 3 negativa saker: 1:a Kallvattnet hos Carin är ljummet. 2:a Husets armaturer är sådana där snåla där ljummet vatten inte är rakt upp i mitten utan är 33 graders vridning åt vänster, det som borde vara kallt vatten är vid 32 grader och varmt vatten vid 34 grader. Rörmokarekompisen berättade att Arlanda flygplats sparade 40% energi på 1 år efter att de hade monterat Moras enrgiblandare. Själv har jag spolat bort massor med vatten och undrat varför det inte blir varmt och det är jäkligt svårt att hitta ljummetläget! Det tredje är att ”mitt 3:e hem”, sopstationen, förlåt milj… återvinningsgallerian har stängt på söndagar! I en miljöstad!

Vi älskar italiensk mat och går ofta på Santinis. Något gott att äta, ett glas rött eller en cafe latte om man kör bil. Senast blev det bil för det var sådant ruskeväder. Santinis var knökfullt så vi fick gå en sväng först. Det blev en fralla med ost på Linds för att klara värsta hungern! Jag som körde fick ett glas vin när vi kom hem… sedan sov jag gott framför tv:n som många gånger tidigare! En gång tyckte en av servitörerna att jag skulle byta maträtt någon gång ibland. Det är lite väl långt att gå tyckte jag. Jag tog en öl (Samuel Adams Ale) istället för ett glas rött för att blidka honom!



Det händer att vi går åt andra hållet, norrut över järnvägen. Där hittade vi vår husfärg! Vi hade redan sett ut vår färg trodde vi, apoteket i Sigtuna, men när vi såg denna något ljusare grå nyans så bytte vi!

Den i mitten "är" apoteket i Sigtuna och vi har valt den till höger! P

3 kommentarer:

  1. Jättefint hus det ska bli roligt att följa er.

    SvaraRadera
  2. He Carin! Kul att du gillar takhöjden, det är i vardagsrummet som vi har öppet upp till nock, men det är öppen planslösning mellan kök & v-rum så man kan i framtiden ha vardagsrummet som matsal & göra ett tv-rum i ett av våra idag sovrum på nedreplan när vi gjort ovanvåningen klar så vi kan sova där i stället..

    Jag ser framemot att kika hur det kommer gå för er, det är en spännande resa ni gett er in i! Lycka till, jag kommer tillbaka & spanar läget!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    du undrar om min svarta hylla. Menar du trappstegshyllan i hallen???

    I så fall har jag köpt den på IKEA. Jag har svarta hyllor i badrummet med, tror inte du menar dem men om det är så så kommer de från Svedbergs.

    Vilken kul resa ni har framför er. Trots att vi är klara med vårt hus och har allt det där bakom oss så avundas jag all er som har påbörjat resan. Det är verkligen superkul! Nu får jag istället njuta av andras resor via bloggen:)

    Lycka till.

    Kram Maria

    SvaraRadera