lördag 10 oktober 2009

Fel på köksritningen ... igen!

När vi satt och tittade på vårt senaste blogginlägg upptäckte vi att köksritningen inte överensstämmer med vår spec. Så nu får vi dra det ett varv till med LB-hus. De har satt in avfallsskåpslådor under diskhon vilket vi inte vill ha. Vi har ju redan ett avfallsskåp till vänster om diskhon, som de också har ritat in. Vi vill ha ett skåp istället för lådor där vi kan förvara städgrejer, pappersinsamling osv. Såg då även andra skåp som sitter konstigt. Man frågar sig ju varför de inte gör som man säger? Jag har ritat och skrivit upp varenda skåp vi ska, vet inte hur det ska kunna göras tydligare. De kan inte fråga heller vad man menar om det skulle vara oklart utan hittar på lite bara. Lite irriterade den här helgen....

3 kommentarer:

  1. Halloj!
    All garderobsinredning kommer från IKEA. Stommarna är från serien PAX. Finns i bredderna 50cm och 100cm. De finns även i två olika höjder. Inredningen är från serien KOMPLIMENT. Jag har valt att inte ha några dörrar till stommarna eftersom det kommer att bli ett litet dressingroom senare med skjutdörrar hela vägen.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för titten hos mig:-) Det var tänkt att vara en ren byggblogg men det fick jag lägga ner, jag ville ju skriva även när det inte hände saker. Familjen och vännerna vill ju veta hur vi har det i vår nya hemkommun också... så vissa saker är väl mer intressanta än andra, hrm.

    Fint hus ni kommer få. Jag förstår verkligen frustrationen kring väntetider, avrop och felaktiga ritningar. Det gäller att vara observant. Jag kommer definitivt kika in här igen. Lycka till med allt ! Kram Linda "Casa Ranieli"

    SvaraRadera
  3. Hej!

    tusen tack för din hjälp!

    Nu ligger din blog med i listan bloggar som jag följer :-)

    SvaraRadera