måndag 1 mars 2010

Mäklare och jag vann!

Idag hade jag mäklaren här för att de skulle titta på lägenheten. Vi bestämde tid för fotografering den 29/3 och visningen blir nog 18 april. Till dess gäller det tydligen att rensa bort "allt spår av mänskligt liv" som min moster brukar säga. Det ska vara i princip kalt med lite fruktfat och snittblommor här och där. Jag kan tycka det ser lite utstuderat ut ibland. Vi ska måla om Eriks rum i vitt, tyckte mäklaren, "det är alltid gångbart".

Sedan diskuterade vi hur vi skulle göra med innerdörrarna. Min lägenhet är byggd 59/60 och dörrarna är i original. När jag flyttade in funderade jag på hur jag skulle göra med dem och bestämde mig för att behålla dem som de var. De är lackade trädörrar. Mäklaren pratade om att lägga en mdf över som en spegel och sprutlackera dem vita. Jag känner mig tveksam och det skulle nog gå på en tusenlapp per dörr, men framför allt känner jag att jag förstör ett original. Någon som har en åsikt om hur jag ska göra?

Sen måste jag berätta att jag vunnit! Jag har en förkärlek för att läsa många trädgårdsbloggar och Cesars Trädgård har en jättefin och pedagogisk blogg som man kan lära sig av. Hon hade en tävling i förra veckan om luktärtsfrön och jag var en av dem som vann! Jag gillar verkligen luktärtor och har hela tiden tänkt sätta det. Tycker de är så vackra och också bra att plocka och sätta in i en vas. Det bästa är ju att ju mer man plockar desto fler blommor kommer, men de får inte gå i frö så man får ju se till att plocka bort vissna också. Ska bli kul att försöka få upp dem.


/Carin

7 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten!! o jag tycker att du ska låta dörrarna vara..
    Kram lillasyster

    SvaraRadera
  2. Låt dörrarna vara kvar. Å avskalat för mycket blir det ju ingen hemkänsla. Gå in på http://alvhemmakleri.se/ för inspiration!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Håller tveklöst med din lillasyster! Puuuuuuuuuuss

    SvaraRadera
  4. Låt dörrarna vara! Det kan vara de som gör att man faller för lägenheten, och framförallt minns den. Behåll - definitivt!

    SvaraRadera
  5. Låt dörrarna vara, de är jätte mysiga. kram

    SvaraRadera
  6. Det låte samstämmigt att jag ska behålla dörrarna som de är. Jag känner också att det är rätt. Tack för ert "tycka-till".
    /Carin

    SvaraRadera
  7. Här kommer en sen kommentar... Jag tycker också dörrarna ska vara som de är. De påminner om dörrarna till stora rummet hos mor och är inte "moderniserade". Lycka till!
    /Karin L

    SvaraRadera