söndag 21 mars 2010

Det här har jag inte tid med...

Vaknade vid femtiden i morse och kände att nu går det nog inte längre. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen och de sa att jag var tvungen att vänta till kl. 8 innan Löwenströmska närakut öppnar. Till strax efter 9 fick jag en tid och efter att ha stapplat dit gjorde läkaren en snabb undersökning och konstaterade att jag har typiska ischiassymtom. Så jag fick inflammationshämmande och smärtstillande tabletter som jag blev lite groggy av. Nu känns det bättre och jag kan nästan gå och i morgon tror jag att jag ska kunna ta mig iväg till jobbet.


För jag har ju inte alls tid med att ha ischias, när jag t.o.m. tagit ledigt i slutet av veckan för att måla klart Eriks rum och rensa vinden osv. inför fotograferingen av lägenheten i början på nästa vecka.

Kan inte göra så mycket just nu. Tittar på en massa trädgårdsbloggar och drömmer om vår kommande trädgård (vi var där igår och tittade på lervällingen...), och tittar ut genom fönstret på det ymniga snöfallet. Hoppas det är så pass bra väder i april så man kan ha lite penséer i en kruka på balkongen i alla fall.

Har också kommit att tänka på att i morgon är det 100 dagar kvar till inflyttning, det får vi fira på något sätt!



/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar