fredag 26 mars 2010

Nya utemöbler pågång.

I morgon lördag bär det iväg för att införskaffa nya utemöbler. De har lagt undan den sista gruppen åt oss från i höstas och till samma pris som då. Denna gång så finns det plats för gruppen i garaget. Jag ska ta ett snack till med försäkringsbolaget. Det måste ju vara deras fel att det snöade så mycket och att taket brakade och gjorde avancerade installationer av de gracila aluminiumstommarna! Jag har iaf inte snöat något!

I eftermiddags ringde jag och önskade snickare N trevlig helg och tackade för en toppenvecka. Han berättade att den s k "elstolpen" var färdig. Ahh man bara längtar efter att få ställa in laddbara telefonen, batteriladdarna, lägga dit tuggummipaketet som någon har glömt, titta på matlistan som hänger där. Tänk vilken dröm det måste vara att hitta det uppätna äpplet där som man har letat såå länge efter! Iaf ska det bli intressant att se lösningen han gjorde där väggen möter överskåpen. Bilder kommer! Synd att N ska bygga eget hus i sommar annars vet jag ett ställe han skulle kunna få snickra altan, uterum och andra skojiga pryttlar på. Någon dag ska vi diskutera uppvärmning av uterummet.

Han har levererat en del odödligt onödigt vetande om energi; Hur mycket av USA energi går åt till deras AC-apparater? Bra gissning, 1/3-del! Om vi ska sänka förbrukningen i husen till den nya riktlinjen (vilken jag har glömt), som man tydligen har räknat fram i Bryssel. Hur tjocka blir då väggarna med isolering? Hörde jag 55 cm? Någon som bjuder mer? Nähä, 55 cm är taget! Sedan värmde han kaffet i mikron som var i kaffekannan med metallring! Tror det var så att kaffet var över metallringen! Mikron exploderade inte och kaffet blev varmt. Själv har jag tinat brödpåsen i mikron utan att ta av metalltråden och det blev ett häftigt litet minifyrverkeri och hopsmält påse!

Dagen har annars gått åt att måla väggar, kapa golvsocklar och fylla släpvagnen inför morgondagens tripp till fjärde hemmet, återvinningsstationen hos Carin. Tredje hemmet är fortfarande "min" soptipp! Trevlig kväll! P

1 kommentar: