söndag 28 mars 2010

Carins biologiska klocka tickar fel!

”Vet du vad klockan är?” stönar Carin. ”Klockan.. nää” gäspar jag. ”8.19! Jag är så trööött! Och sommartid! Den är 20 över 9 å mamma kommer 10! ”Ring henne och säga att hon får komma 11 istället!”.
”Hej mamma. Kan du komma 11 istället, jag är så trött!” Jaa.. hör jag lite förundrat ”över axeln” i mobilluren. Carin lägger på. ”Är du säker på att mobilen inte uppdaterar automatiskt” frågar jag. ”Nä den säger alltid till.” Carin knappar på mobilen. Så säger hon sömnigt piggt ”Sommartid uppdaterad. Så 7.21”.” 7 och 21? Den kan ju inte backa 1 timme!” säger jag. ”Sommartid sommarmöbler fram = klockan fram en timme” säger jag. ”Det står sommartid uppdaterad på mobilen så så är det inte”.”Jo det är det säger jag. Gå och kolla på en analog klocka. Kolla i köket”. Carin släpar sig iväg genom lägenheten. Så hör man från köket ”22 minuter över 6!” Carin kommer tillbaka ”åhh jag måste sett fel, den måste ha varit 6 och 19 istället för 8 och 19” Carin ringer sin mamma. ”Du, kan du komma 10 istället. Jag såg fel på klockan” Carin slår av mobilen så säger hon ”stackars mamma”. Så säger hon ”Undra vad hon gjorde uppe så här dags?”

Det är söndag morgon och klockan är halv 7. Jag drar mig tillminnes de 7 – 8 år som man har samlat grabbarna till innebandymatch så här dags bara för att någon på innebandyförbundet inte har orkat bemöda sig att flytta matcherna 1 timme denna dag varje år! Ringt de som glömt ställa om klockan, föräldrar, grabbar, domare, vaktmästare....

Nu börjar jag fundera över vilka gardinupphängningar jag måste fixa inför fotograferingen av villan i morgon. Det blir nog ”nordiskt stilrent”, tvättade fönster och någon blomma som jag flyttar runt! Se.. en helt vanlig söndag morgon gryr! P

2 kommentarer:

  1. Oj,oj,oj så tokigt! Jag skrattade gott! Har ni varit trötta eller pigga idag? Är själv alltid fruktansvärt trött några veckor efter denna dag - utan att ha gått igenom allt som ni gjorde i morse:) Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Tja, är nu rätt så trött men samtidigt uppe i varv. Väldigt mycket fixande under dagen. Måste i säng nu, ska bara slå en signal till Peter först. Kommer säkert ha lite svårt att gå upp i morgon.
    /Carin

    SvaraRadera