onsdag 10 mars 2010

Lite gladare angående bad o kök

Under dagen har det hänt lite på elsidan och elektriker och byggledare ska träffas i huset i morgon för att gå igenom elstolpen, så nu är vi lite gladare. Elektrikern beskrev för Peter hur han trodde att vi ville ha det och det stämde perfekt, så nu hoppas vi att det fixar sig. Han skulle också flytta på ett uttag i badrummet och dra fram några dolda uttag i klädkammaren.

Vi kommer snart också ha ett möte med kakelsättaren för att gå igenom hur vi ska kakla i badrummet. Tyvärr kommer väggarna förbli som de är, men vi får göra det bästa av det.
För att pigga upp mig lite, (känner mig lite dränerad på energi) travade jag iväg till blomsteraffären. Jag var ut efter några pelargoner. Tyvärr hade de bara Engelska pelargoner ännu så länge och jag kände inte för dem. Men sen upptäckte jag att de hade en massa sticklingar, så då köpte jag två vita Mårbacka och två rosa Rosenpelagoner.
Om en månad hoppas jag att de börjar blomma.
Under tiden njuter jag av mina Orkidéer, de trivs faktiskt fantastiskt bra i min lägenhet. Just nu är det 10 st som blommar om. Man får bara hoppas att de gillar miljön i huset sen också.
/Carin

5 kommentarer:

  1. Oj här händer det mycket på bygg fronten, ser jag vad kul!!! Fina orkidéer du har:) Skall bli roligt att följa er och se hur det ser ut när det blir inflyttning....Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att bygga nytt! Vi har precis börjat prata om att bygga, kataloger är beställda och idéerna sprutar :)

    SvaraRadera
  3. Bygget suger musten ur en emellanåt, speciellt när det blir fel :-/

    Alltid kul med blommor i alla fall. Mina orkidéer har kolat av allihop sedan flytten till lägenheten, de är som maken - trivs inte alls här. Det blir att införskaffa nya till huset och hoppas på bättre tur igen. Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack för tips om vinterträdgård! Letade efter era ritningar, men fann endast dessa intressanta servett-ritningar. Hm, finns det mer här någonstans? Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    Såg er disk ang eluttag. Vi ska ha nedsänkta vägg uttag i köksbänken. Det skulle kanske vara något för er:) Vår kompis skickade efter från Tyskland. Se länk http://www.byggahus.se/forum/koek/8401-alternativa-vaegguttag.html
    /Frida

    SvaraRadera