lördag 27 mars 2010

Dubbelt mjukt om rumpan!

Här så nöjer vi oss inte med att pimpa Carins lägenhet och min villa med tapeter, färg och sedan "utplåna varje spår av mänskligt liv" som Carins moster sa. Vi puttar ju in lite nytt också. Vi hittade 2 randiga avlånga kuddar på Chilli som jag får ha vårdnaden om i 3 månader och 3 dagar sedan ska de pryda vår säng.

Idag tog jag en tur till Ulfåsa för att hämta hem ännu en omgång av Florence utemöbler. Chansen att det ska snöa mer än i mannaminne och att taket ska rasa ner där man har ställt de nya möblerna är ju inte så stor men det hände ju. Inte sprang man och köpte en trisslott efter det inte! Efter en försiktig bilfärd där jag höll ögonen öppna för korsande igelkottar, rådjur och elefanter. Med ett halvt öga fick man hålla koll på stickvägar om det skulle komma ett plötsligt meteoritregn. Men tillslut så kom jag och utemöblerna säkert hem till Linköping. De är nu inlåsta på ett osäkert ställe men jag tror att försäkringen gäller denna gång.

Efter det att jag kommit hem tog Carin och jag tog oss raskt en promenad in till centrum och en efterlängtad lunch på Santinis. Knökfullt, men vi hade tur och kunde snart njuta av en efterlängtade Antipasto och glaset Merlot.

Någon har varit och naggat på vår brunn. Det blir till att reparera den översta ringen lite senare. P

2 kommentarer:

  1. Perfekta kuddar till vår tapet i arbetsrummet!!! Tack för tipset :-) Vi skall ha in en gästsäng där också så de blir perfekta på överkastet... Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina kuddar!! Helt i min smak, rosaman som jag är :)

    SvaraRadera