måndag 22 mars 2010

100 dagar kvar, kök, elstolpe och kaos på en gång

Idag är det jämnt 100 dagar kvar till inflyttning. Det kommer vi att fira med något gott i kväll. Vad har vi inte lyckats fundera ut ännu. Tycker att vi oftast äter rätt så gott, så vi vet inte riktigt vad vi ska ha för att få det att sticka ut. Champange är ju gott, men jag vill undvika alkohol nu när jag äter så starka värktabletter, men vi kommer nog fram till något.

Det har hänt otroligt mycket idag. Morgonen började med att jag kände att ryggen skulle må bäst av att jag jobbade hemifrån idag. Hade fyra möten inplanerade men de fick köras per telefon istället. I och med att jag kan koppla upp mig hemifrån så går det att skriva och skicka dokument medan mötena pågår, så det var inga problem. Det blir ofta lite effektivare möten per telefon också, särskilt om man bara är två personer som ska ses.

Eftersom det snöade så mycket igår kunde Peter inte köra iväg med en massa grejer till tippen som han hade planerat, därför blev det en massa saker stående på nedervåningen. Så det var det första han började med idag. När har var borta dök en städfirma upp och jag blev lite förvånad för jag hade ingen aning om att de skulle komma idag. Det visade sig att det blivit ett missförstånd, Peter trodde att de skulle komma på onsdag, men de fick i alla fall sätta igång. Väldigt bra hjälp innan fotograferingen.

Strax före tio åkte Peter iväg till huset för ett möte med byggledaren, samtidigt som mitt första telefonmöte skulle börja. Då hade ännu inte de som skulle hämta soffan (som Peter säljer genom Blocket) dykt upp. Jag fick skjuta på mötet i en kvart och de dök upp under tiden. Allt kändes lätt kaosartat ett tag.

Sen kom Peter tillbaka och berättade att det hade varit ett bra möte i huset. De kommer att fälla in alla våra elmanickrar på rätt ställe, och de snyggar till det genom att sätta en mdf-skiva på utsidan. Vilket också är jättebra att använda för att sätta upp tv:n på väggen sen.

Det visade sig också att stora delar av köket var på plats och han tog en del bilder.

Nu kan man börja föreställa sig hur det kommer att se ut. Bardisken var dock inte uppställd ännu och inte heller några vitvaror finns på plats, men det är nog bäst att de kommer så sent som möjligt, man har ju hört talas om alla inbrott. Sen ska vi beställa bänkskiva, men då ska köket vara färdigmonterat först, så att måtten blir rätt.



I hörnan vid spisen skulle vi egentligen haft en ventilationstrumma som kom till i ett senare skede då vi också fick imkanalen uppe i badrummet. Trumman hade de trollat bort på ett förträffligt sätt! Så nu är vi så glada och nöjda.
/Carin

4 kommentarer:

  1. Hej Carin!
    Hoppas du mår bättre! Ni kommer att få så fint ,så fint!
    Kram syster yster!

    SvaraRadera
  2. Det blir ju jättebra - vitvarorna kommer nog inte förrän dagen innan slutbesiktning... Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Krya på sig;) det blir jättefint Kramen Ulrika

    SvaraRadera
  4. Jag kryar på mig och är på jobbet idag, men är alldeles snurrig i huvudet av tabletterna. Det märktes inte lika mycket hemma. Måste försöka sluta med dem, det känns som att jag ska somna när som helst :-)
    Tack för alla uppmuntrande ord!!
    /Carin

    SvaraRadera