lördag 20 mars 2010

Fototapet - nu måste vi bestämma oss




Vi har tänkt att vi ska ha en fototapet i hallen på entréplanet och nu måste vi snart bestämma oss. Vi har försökt komma fram till ett beslut i några månader, men det vill sig inte riktigt. Tapeten i övriga hallen blir en vit med vitt mönster (lite blankare), och så kommer vi ju att ha ett grått klinkergolv och svarta hallmöbler (se bilden till vänster).

Nu håller vi på och tittar på några alternativ.

Stonerow från Mr Perswall, fast vi måste beskära den om den ska få plats på väggen.


Inner Light från Photowall, fast här har vi vänt den upp och ner.
Sunbeam through Trees också från Photowall, lite oskarp här tyvärr, den finns i färg också.
Tre ganska olika motiv, Inner Light har kommit upp som ett senare alternativ, men det är så himla svårt att välja.
Det är lite kul det här med fototapet, när man är uppvuxen på 70-talet. Då var det ju fullt med stränder och solnedgångar på väggarna och det hade jag nog inte kunnat föreställa mig att jag skulle vilja ha nu. Det är lite samma som med ryamattor - man har sett det förut, men det hindrar ju inte att man kan vilja ha det igen.
/Carin

7 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Jag tycker att den första är snyggast med stenarna..
    Kram & trevlig helg! Ewa

    SvaraRadera
  2. Jag bidrar med min åsikt också! Tapet nr 2 är helt klart snyggast och mest orginell. Jag älskar den!

    Jag fortsätter att följa er roliga blogg! Det är såå kul att följa er resa.

    Mvh/Emma W

    SvaraRadera
  3. Tack för synpunkten syrran!

    Tack Emma, bygger ni själva hus?

    /Carin

    SvaraRadera
  4. Japp tvåan är snyggast, men den här är ännu snyggare tycker jag. Och man tröttnar inte på+ den eftersoma tt man aldrig kan lista ut vad det är. Man kommer kunna stirra åp den hur länge som helst och avra lika förvirrad nästa gång man ser den.
    kolla in den på den här länken

    http://www.photowall.se/photo-wallpaper/disorder

    den är från samma sida som de andra.

    den övre med stenarna är också snygg. Men efter ett tag tror jag man kan tröttna på den även om den ger ett visst djup.

    //Erik ;D

    SvaraRadera
  5. Neighbor to be (L)22 mars 2010 kl. 10:15

    #2, Inner Light från Photowall, är den som jag tror ni blir mest nöjda med över tid. Den vinner på sin originalitet, abstraktion & djup, attityd och att den sprider energi till den som äntrar rummet.
    Även #1 skulle funka, känns som ett snyggt och säkert kort, men saknar den riktiga Wow-faktorn som finns hos #2.

    SvaraRadera
  6. Hej hej!

    Jepp! Vi är mitt i husbygge. Vi har en leverans av huset v. 20 och jag följer er blogg med stort nöje =)

    Det är jag som har varit intresserad av era tankar om spotlights.

    /Emma

    SvaraRadera
  7. Kul Emma,
    Jo, vi har ju haft några inlägg om spottar...Vi får väl rapportera om det blev bra med dem sen.
    /Carin

    SvaraRadera