lördag 13 mars 2010

Vi tror vi har hittat Mattan!

Idag har vi gjort ett digert dagsverke känns det som. Först gick vi och köpte vit färg till Eriks rum och sen gick vi in till stan. Det var så länge sen vi var på Santinis så vi kände att vi måste dit. Och väl där uppptäckte vi att vännerna B och P också var där. Så vi fick trevligt sällskap på lunchen. Sen gick vi ett varv på Clas Ohlson och införskaffade bl.a. ett rollerset.

Sen ville jag att vi bara skulle gå förbi Wahlbecks mattor, och titta i skyltfönstret eftersom vi antog att det var stängt. Men det var öppet, ägaren satt ändå kvar och jobbade med annat. Vi fick bra service och svar på många frågor. När vi precis skulle gå såg vi en matta som föll oss i smaken. Tyvärr var bilderna på mig så dåliga där man kan se hela mattan så det gick inte att publicera... Men det är i alla fall fält av rött på den också, både uppe och nertill. Man kan se liiiiite rött i hörnet längst till vänster. Det är under soffan vi ska ha den. Just nu dividerar vi om att OM vi köper den nu, på vems visning ska den då få vara? Vi har nämligen visning av både hus och lägenhet på samma dag.



Sen gick vi hem och började plocka bort grejer i Eriks rum, en del fick vara kvar i mitten och sen började vi måla.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha hämtat Vickan i stan efter bion. Godnatt!
/Carin

1 kommentar:

  1. Vad spännande och roligt att bygga nytt! Kan tänka mig att det är många beslut som måste tas, men jag antar att det är lite av tjusningen:)
    Huset ser verkligen jätteläckert ut!

    SvaraRadera