torsdag 29 april 2010

Barock rockar inte!

Vi har läst, nagelfarigt massor med gånger, uppdaterat siffror och texter på vår 5-bladiga husbudget men jag är lite bekymrad! Det finns ingen post, alltså jag hittar ingen budgeten för åkgräsklipparen! Jag drar mig till minnes Magnus och Brasses monolog där Magnus(?) upprört konstaterar ”det köps för många symaskiner och på tok för lite mopeder”. Nu fick jag ju välja brunnsgaller. Bara jag och Carin la inte in något veto! Nu tänkte jag slå till, iaf en tanke, på en Bosch Rotak Li 37, lithiumjonpower rätt ner i gräset! Ingen stol iofs eller AC eller inbyggd ”bergsprängare” och ingen sladd, bara ett sus när man trycker på knappen.. tills batteriet tar slut. Nu ska vi inte ha så mycket gräs. Längs östra sidan som är sisådär 15 meter lång och en 3 meter bred.. otroliga 45 kvm! Det är säkert 20 kvadrat till någonstans på tomten. Inte så mycket direkt. En stor sax kanske räcker, den har inte heller stol eller sladd men finns med batteri! Ännu ett mästerverk på en servett har sett dagens ljus.

Carin begrundar rabatterna i Charlottenburgs Schlosspark. Vi ska inte ha en barockträdgård, noo waay! Efter att ha gått 5 meter så har man redan sett allt ungefär 7 gånger. Inget nytt under himlen runt någon hörna eller bakom någon buskridå som inte finns. Det är nog första gången jag har vänt och inte gått igenom en hel trädgård.




En japansk dvärgcypress har jag alltid önskat mig men aldrig köpt. En grann japansk blodlönn tänkte jag också inhandla till mitt dammområde, Oceanien. Denna flikiga art stod bredvid ett café som vi inte var inne på.. kors i taket. Det blev glass lite längre fram istället men den man köper på Lidl är några snäpp bättre. P


P.S Ser till min stora glädje att bloggen har nått en ny dimension som familjekontaktsida. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar