lördag 17 april 2010

Betongbordsfunderingar

Vi funderar på att ha ett betongbord på altanen. På hemmakanalen har de ett exempel på hur man kan gjuta själv. Det finns en beskrivning i en pdf-fil som man kan ladda ner. Jag hade i och för sig tänkt mig ett något större och kanske lägre, men jag inbillar mig att om man bara har en beskrivning så kan man nog ändra storlek, det är väl principen som räknas.




Alternativ och ännu hellre skulle jag vilja ha en bänkskiva i betong som vilar på ett underrede av något slag. Finja ger tips på hur man kan gjuta diskbänksskiva själv, och det kan man ju använda som bord. Även här finns en beskrivning att ladda ner.







Det här verkar vara en bra bok om man vill lära sig gjuta lite grejer t.ex. bord.
Hittade ocksån en blogg med många betonginlägg, Profoma .

Jag skulle gärna ha loungemöbler, soffa och några fåtöljer, i rotting till bordet.


T.ex. de här från sommarshopen.se .
/Carin

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du nämner min blogg, tack! Jag har en del saker jag gjort i betong som du hittar i kategorin "Mitt eget" också... om du vill se.
    Sedan tänkte jag tipsa dig om en blogg där det finns en beskrivning på en bänk i betong där de utgått från Finjas beskrivning, se här: http://mrsbandco.blogg.se/2009/may/instruktion-betongbank.html

    Lycka till!
    Irene

    SvaraRadera
  2. Carin, ang. flyttning av växter så tycker jag ofta att de visar sig vara ganska tåliga. Vi får hoppas att våra flyttnings/överlevnadsansträngningar inte visar sig ha varit förgäves sen.

    SvaraRadera