lördag 24 april 2010

Vi lyckades...

…komma iväg till Berlin igår. I tid dessutom, det hade jag inte räknat med. I alla fall började vi semestern med skumpa och räkmacka.






Vi kom som sagt väg i tid och landade i tid. Sen tog vi en taxi till hotellet. Vi möttes av en översvallande portier som förutsatte att vi förstod tyska och han gav oss en massa kartor och berättade och gestikulerade. Vi förstod en del i alla fall. Just nu över vi på frasen ”Ich spräche nicht deutsch, aber ich fernstehe ein bisschen”. Jag hade förväntat mig att Peter pratar tyska, hans mamma talar flytande. Går inte sånt i arv?

Vårt rum verkar ha ungefär 3,5 m i takhöjd och var ovanligt stort och hade ett fräscht badrum.

















Peter har haft det jättekul i morse med att brygga te och kaffe med kapsel i kaffemaskinen. Han är alldeles lyrisk.



Duschade i det fräscha badrummet och skulle dra på mig ett par trosor och får se några som jag inte sett förut. Aha, Peter har handlat! Eftersom jag tyckte de var lite för fina att bara ta sådär, så böjde jag mig ner för att ta fram ett par gamla och får upp ett par helt okända igen! Nu börjar jag kolla ordentligt och Peter har tydligen köpt sex par i vackra, sköna och silkiga material. Tack älskling! Expediten hade tackat honom ordentligt.

Snart ska vi gå ner och äta frukost och planera dagen, vi har pratat om shopping (eftersom det är lördagsöppet eller Schloss Charlottenburg, i så fall tar vi shoppingen på måndag). Ska bli skönt att promenera långt idag. Vi har det lite svårt med nätet men nu lyckades vi få till det.
/Carin

2 kommentarer: