torsdag 22 april 2010

JAG fick bestämma, bara JAG!

Huset i dag. Grannarnas infartsväg har fått sig en avhyvling. Leran på vår östra sida har blivit tilljämnad och fin som ett salsgolv!


Vi är riktigt impade av vår vägg- och takytebeklädningsutförare och kakelsnubben. Bägge har nu ringt och ifrågasatt våra val. "Enligt min tapetdetaljplan så ska ni ha andra tapeter på några väggar." "Enligt det papper jag har fått ska ni ha mosaikstråket centerat bakom duscharmaturen, inte på ytterväggen som ni sa." Bägge två har fått de ej reviderade underlagen. De mötena vi hade på plats med de bägge var väl använd tid. Vi fick bra tips av bägge också. Tapet dit och vitt runt/i hela fönsterpartierna och vita istället för ljusgrå plasthörn runt fönstren i våtutrymmena t ex.
Här är köket med sin BC Stone Dark Grey, 300 x 300, som är betydligt mörkare än när vi såg den i Centrobutiken med sina strålkastare. Vi får se hur färgen ändrar sig när vi dänger till den med 7 styck halogenspottar á 50 watt styck. Klinkret har här fått en lätt touch av smuts eller s k byggdamm.

Badrummet är synnerligen läckert i sin turkosa färg. Synd att huset är P-märkt så vi måste förstöra väggarna med matt vitt (250 x 400) kakel..

och tänk så snyggt det hade varit mot den svarta granitskiffern, BC Ardesia (300 x 600) med sina svarta fogar (så den ser ut som en plastmatta.. gu vad jag tjatar om det!!)

I min.. min.. alltså i undertecknads wc/dusch ska Mosavit Nascare Mix 1 pryda, binda ihop BC Stone Dark Grey (samma som i köket fast 150 x 150), golvet med taket. Att det ska vara så svårt att få till en bra bild på ett dött material som keramik! Det lever ju sitt eget liv när man ljussätter det den saken är säker.

Och nu till dagens.. Vilken tråkig bild! Vem f..n har tagit den? Iaf så.. stora beslut. När stora beslut ska tas så ber Carin mig på sina bara knän att jag ska rycka in med min beslutsamhet, pondus och lite av min feminina sida. Jag tillsatte omgående en utredning som fick namnet "Brunnsgaller". Föga originelt men får man så stort ansvar så får man ta det lite allvarligt. Utredningen stötte omgående på problem och jag fick gå in och styra upp, peka med hela handen, spänna blicken och fräsa till lagom mycket så jag inte behövde putsa hela spegeln. Jag vann fajten.. det blev en fyrkantig variant!
Nu var ju inte Carin riktigt tydlig. Carin sa ju inte vilken av mina feminina sidor jag skulle åkalla men jag konstaterar just att den är lite svårstädad, fyrkantig, så det var kanske där den skulle ha kopplats in. Jag tror att jag med stor sannolikhet känner den som får städa avloppsbrunnarna. Grattis Hjärtat mitt!
Sanningen till att jag, jag fick bestämma är att Carin tyckte det var en så oväsentlig detalj i allt det stora... Men hon är nöjd över att jag har slutfört något så det kan bli riktigt trevlig i Berlin. Snart bloggar vi från Berlin och det ska bli såå skönt. Nästa stora husmöte är först på onsdagmorgon och då vi ska bestämma färgen på klinkerfogarna.. vojne vojne! P
P.S Carin ringde nyss. Hon undrade om man förstår NÅGOT av dagens inlägg. Där hör ni vilka krav jag lever under!
P.S 2. Jag var hos Bygma idag igen och frågade om friggisen. Han skickade ett nytt mail till tillverkaren som har hur mycket som helst att göra. Går allt enligt planerna så får vi den levererad den 12 maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar