fredag 30 april 2010

Klart med lägenheten


I morse gjordes min lägenhetsförsäljning upp. Köparna ville ha tillträde sista juli så det innebär att jag har hela juli på mig att flytta ut. Det ska bli en sista besiktning i nästa vecka, sen ska allt vara klart. Lite vemodigt känns det, jag har trivts så bra här och har i mitt vuxna liv aldrig bott så länge på ett ställe (7 år). Men det känns också så bra att budgivning och avslut gick snabbt och att det nu är klart.

Fick en skön stund på balkongen efter lunch (halvdag på jobbet) med ny tidning och en glass.

Just nu letar jag inspiration till uterummet. Jag vill att inredningen ska gå i grått (husväggen), blått, rosa och vitt, kanske med lite inslag av rött också. Jag är väldigt sugen på att köpa kryddväxter mm, men vet att det bara är dumt när jag fortfarande pendlar. Erik kan ju vattna en del men jag vill inte lägga för mycket jobb på honom.

Jag var i alla fall en sväng på Blomstertorget idag också, men köpte inget, bara suktade.


Lavendel och Rosmarin på stam. Frågan är om man kan övervintra Rosmarin i ett växthus... Måste kolla det. Någon som vet?

Kumquatz. Blommorna doftar underbart!

Bl.a. Timjan
Snart kommer Peter hit och sen ska vi på Valborgsmässofirande! Känns skönt att vara bortbjudna i kväll.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar