tisdag 13 april 2010

Carins stövlar ska höja budet!

P på LB-Hus, som ringde i fredags till mitt mobilsvar. Han ville att vi skulle träffas och diskutera fakturan om markplaneringen. P är en väldigt trevlig och snäll man och "uttryckte" på ett väldigt försynt sätt att de gärna skulle se en delbetalning tillsvidare. Till hans förvåning kunde jag ju då berätta att vi redan hade gjort det för en vecka sedan. Vi tyckte att det drog ut på tiden, och vi tyckte att det var dags att bli av med en sudd pengar, så vi skickade in vår ”utredning” till vår säljare samtidigt så betalade vi in 50% av fakturans belopp. P skulle kolla upp vår "utredning" och sedan återkomma.


Kuddarna från Chilli på min säng.

I helgen ska vi bägge ha visning. Jag håller på med den där "sista listen" som aldrig kom dit! Det är många "sista listen" som aldrig kom dit! Uteplatsen har blivit av med både tak och staket och fått många nya brädor där det blev sönderbrutet när taket med stolpar vek sig. Allt ska ju vara stilrent numera och rent det blev det garanterat.


Tänk er chocken när de öppnar garderoben under trappan och får se Carins underbart tjusiga stövlar stå där lite nonchigt, retsamt vid väggen! Bara de inte börjar bjuda på stövlarna istället för på huset! Nu finns det ju bara ett par stövlar så sedan måste de ju bjuda på huset som tröst. Jag har bullat upp med hennes röda högklackade från Shanghai som backup uppe i sovrummets skjutdörrsgarderob om någon inte faller för höga svarta stövlar.


Här är en bandagerad stamsyrén som hamnade under en massa snö. Den hade inte gått av utan "bara" fläkts upp. Vi får se om den klarar sig. P

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med dubbla visningar! Lycka till med era försäljningar!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Det ska bli mycket intressant. Vi har bägge massor med klick på Hemnet och viss budgivning har redan börjat på mitt hus. Både bygga hus och sälja hus är ju inget man gör varje dag. Själv sålde och köpte jag hus -91 senast. Carin har gjort det senare och lite fler gånger.

    SvaraRadera