torsdag 15 april 2010

Nytt tapetval till sovrummet

I morse drog vi oss ovanligt länge. När "tankar för dagen" började på P1 masade vi oss dock upp. Jag gick till "mitt" badrum och Peter travade ner till köket och påbörjade frukosten. När jag kom ner var frukosten redan klar, som vanligt (han är ett fynd), så jag satte mig till bords, men märkte att Peter verkade lite stressad. Han har väl mycket att göra förstås, tänkte jag. Sen sa han att, nu måste vi åka, och jag förstod att han skulle iväg någonstans i jobbet. Jag sa, "vi får inte glömma kudden när vi ska titta på tapeter" och Peter sa, "vilken tur att du kom ihåg det".

Vi gick ut till bilen (lite jäktade) och Peter släpandes på en kudde (varför det?). Jaha, sa jag, var ska du sen (när han lämnat mig vid busshållplatsen menade jag)? Han tittar helt oförstående på mig. "Men vi ska ju titta på tapeter nu!" Hoppsan, det hade jag planerat till kvällen. KOMMUNIKATION är bra ibland.

Vi bestämde oss snabbt för att faktiskt titta på tapeter, (men om jag hade vetat att vi skulle göra det på morgonen hade vi kommit upp lite tidigare från sängen). Vi styrde bilen mot Flügger och började frebrilt att bläddra i katalogerna och började återigen snegla på Midbec-katalogerna. Den som hade utgått var även den från Midbec.





Vi fastnade även denna gång för en mörkare tapet som fondvägg (även om jag också sneglade mot en med löv i vitt, silver och beige). Som fondvägg valde vi den med blommöster i vitt och silver (den till höger). Jag gillar den bättre än den vi hade bestämt från början. Kudden är förstås med på bilden.



Från början hade vi tänkt att ha den lila tapeten (till höger om färgproverna) som bas på de andra väggarna. Men nu beslöt vi oss för att kolla med målaren om det var OK om vi kunde få en målad vägg istället. Peter ringde och kollade läget och det skulle gå bra. Vi valde då en färg (efter kudden) som vi tror ska passa bra. Vi valde mellan kulörerna där jag satt mina fingrar. Hoppas den inte blir för stark bara. Men egentligen är det inte mycket vägg den ska målas på, den ska bara vara på en hel vägg i rummet och vid den ska vi nog ha en byrå och en spegel. Snabbt och smidigt gick det i alla fall.
/Carin

3 kommentarer:

  1. Det blev ju riktigt bra! Gillar Midbec tapeten med blomslingorna skarpt, Midbec Flair heter den väl... Stora tjejen skulle ev välja den i rött till fondvägg innan hon bestämde sig för Intrade.

    SvaraRadera
  2. Tack Linda, jo Flair är det den heter. Jag känner mig nöjd i alla fall. Ibland kanske det är bra att ha kort tid på sig att bestämma.
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Det blir skitsnyggt tror jag!

    SvaraRadera