lördag 17 april 2010

Idag ligger min manlighet risigt till!

Det är mycket som har utgått under de 54 veckorna som har gått sedan vi skrev på för huset.
Duschseten utgick, badkaret likaså, tapeten till sovrummet, ändå så tittade jag på den för bara 2 månader sedan.
Det första som försvann var tvättmaskinen, men den ersattes med en bättre. Dessutom byter Siemens artikelnummer var 3 månad så det ska bli spännande att se vad vi får i slutänden.
Nu verkar det som om flygresan till Berlin på fredag också utgår, men mot en vulkan kan man ju inget göra! Vi får hoppas att vinden flyttar lite på sig.

Idag känns det som om jag kommer att bli typiskt kvinnlig, ungefär som..
In för att borsta tänderna åh vilken smutsig spegel, iväg efter putsen, varför står målargrejorna här, uti garaget, där står kaffemuggen halvfull från igår, till disken med den, där man får syn på diskborsten och får en uppenbarelse.. borsta tänderna var det jaa, hm.. vilken smutsig spegel, skvätter lite vatten på spegeln och torkar av den med skjortärmen! Kanske inte iaf!

Idag ska sockel i köket tillbaka (stal den i veckan till att ha som sockel på köksön), en kökssidan upp, några fönster målas sista gången, plantera murklockor ute om jag hittar några, det fanns massor i Linköping men hit till Stockholm verkar de inte ha kommit, plantera i ”hanging baskets” och sätta upp konsoler att hänga dem i, måla sidan på garderoben, sätta fast skyddet runt bastuaggregatet, ska bara tillverka ett först! Montera grillen som sonen gav upp. Sy upp gardinerna. Fixa stenpartiet (till vänster om zinkkrukorna), lister runt dörren i arbetsrummet.. tror att denna dag kommer att gå i ett rasande tempo. Slänga upp stenen i trädgården så de blir till en stenmuren, fram med nya utemöblerna, grovavlöva trädgården. Hoppas att jag får grabbarna att göra de sakerna. Borde kunna väcka dem redan vid 11! Borde ju skriva den där fakturan också.

Men hallå.. ska man inte få den kvinnliga intuitionen med på köpet? Tydligen inte! Kaffesuget har ju knappast med det att göra. Jag ska använda en del silikon idag och att jag kom på det kan ju vara lite kvinnlig intuition!?
Jag avslutar med lite..

JESUS VAR KVINNA!
1. Hon var tvungen att utfodra en stor mängd människor med bara en kort förberedelse trots att det inte fanns någon mat.
2. Hon försökte göra sin röst hörd bland massor av karlar som inte fattade ett dugg.
3. Till och med när hon var död var hon tvungen att gå upp för att det fanns mer jobb för henne att göra...

Detta har tjejer i sina händer!


Detta har killar i sina händer! P

1 kommentar: