torsdag 11 februari 2010

Jag har grävt en grop!

Jag har grävt i snön! Alla barns lycka! Inte min! Det blev nog mer gång av det när jag var klar! Jag pratade med en kollega som är på södra sidan av Stockholm. Han sa att trots kylan så var det ingen tjäle där det är snö. Där det är plogat kan det vara ner till en meter. Det var väl intressant att veta?
Så lätt kommer ni inte undan. Sagt och gjort. Vi hoppas att vi ska få in en lastbil längst in på tomten med totalt 14 m3 sättsand. För att den inte ska sjunka ner i vår lera så kan det vara bra med lite tjäle. 2 veckor har tjälen på sig att leta sig ner. Fast det kanske är detta som gör att det blir vår istället! Ungefär som när man tvättar bilen, det börjar regna!
Såg på Bygglov i förrgår. När jag inte orkar längre.. ring dem! Ring, bara ring! Vem som ringer spelar ingen roll för det blir ju snyyggt! Man vrålar rakt ut när Mijan berättar vad de ska göra. Neeej! Inte till det huset!! Och det fick man ju äta upp denna gång! Carin påstod att de hade valt "våra" stolar igen fast grå. En annan har ju fullt schå med att kolla in hur "SnickarMatte" gör, spänner musklerna så där lite lagom, skakar på lockarn, spänner sina bruna ög.. neeeh inte jag! Men jag har läst i Amel.. hört vad ni tjejer tisslar och tasslar om! Om hantverkare! Och framförallt "SnickersMatte"! När han kommer till oss är VI på semester. Jag OCH Carin!
Tog lite mer bilder på "ups and downs" idag. Vi får se vad Hjärtat tycker om de till höger, Valencia, kontra de vi valt till vänster, Nordlux Tin. Namnet Nordlux "smakar" ju bättre till Talltitan fast vi gillar Tapas skarpt! Tack för tipset Ika om LED-lampor och länken dit. Det blir nog något "hemligt" därifrån till "Walk in miniclosetten"! Åkte till huset idag, som alla dar, men kom försent, "Snickersboys" hade hunnit iväg hemmåt! En sväng imorgon kanske. Denna gång utan bullar annars kommer det väl snart ett ilsket brev från deras hjärtan om bullmagar och "orkar inte äta min goda, nyttiga mat"! Dags för mat och mer Home styling inför försäljningen! P

1 kommentar: