tisdag 9 februari 2010

Födelsedag och div. inköp

I dag fyller min son Erik 19 år. Jag hade erbjudit mig att vi skulle gå ut och äta för att fira födelsedagen, han, jag och Vickan. Men igår ringde han och undrade om vi var tvugna att gå ut, han hade så mycket skolarbete att fixa. Så vi bestämde att jag fixar en god hemmamiddag istället. Det blev lite skagen, oxfilé och kladdkaka. Släkten kommer hit på söndag och firar honom lite mer.




Av mig fick Erik bl.a. ett dra-på-lakan som jag köpte i H&M Home-butiken på Drottninggatan i förra veckan. Lite kul affär, de har en utställning och sen tar man en lapp på varan man vill ha och går till kassan med den och sen så hämtar de direkt från lagret. Jag köpte ett lakan till våra sängar också, får se vad det är för kvalitet. Jag har inte använt dra-på-lakan tidigare, men det verkar ju himla bekvämt.


Peter håller nu på att kontakta olika leverantörer som vi ska göra egna inköp ifrån som t.ex. Diapol för bänkskiva, PM-hem för badkar och någon annan som jag ha glömt vad de heter för Franke diskho och för duschset. Det gäller ju att få leverans i rätt tid. När det gäller duschväggarna har vi stött på lite problem. De semirunda kan levereras i rätt tid, men de raka duschväggarna ligger senare i tiden. Nu måste man ju inte montera dem vid ett och samma tillfälle, men vi antar att det blir billigare att göra det vid samma tillfälle som de andra sakerna i badrummet.
/Carin

1 kommentar:

  1. Grattis värdens bästa ERIK! Kram från moster!

    SvaraRadera