söndag 4 juli 2010

Vi jobbar vidare i huset

Tack alla våra barn för allt ni gjort denna helg! Det har varit målning, byggande på friggeboden och fortsatt inflyttning.



Vi är väl ungefär halvvägs med målningen. Skyliftarna har används för att måla på andra våningen, så där har Pelle och Nicklas stått nästan hela dagen och nu i kväll när jag sitter här och bloggar så håller Peter på och målar på västra sidan. Vi måste lämna tillbaka den ena liften i morgon, så det gäller att passa på att använda den.




Erik och Fredrik har jobbat vidare med taket på friggeboden. Idag har de spikat fast takpappen.
Jag har ägnat dagen åt dels lite matlagning och plock i köket (alla utom jag letar förtvivlat efter alla grejer i köket) men mestadels till att måla undervåningen. Rätt kul faktiskt och avkopplande.




Till fasaden har vi valt färgen Alcro Bestå, det är en av LB-hus rekomenderade färger. Den fick ju ett bra resultat i Folksams färgtest också, så vi valde den. Kulören heter S-3000-N och är ganska ljust grå. Som ni ser på bilden ovan så ligger den ganska nära grundfärgen (de fyra plankorna till höger är målade men inte de två till vänster. Till takfot, fönsterfoder och knutar har vi valt obruten vit.




Pelle passade på att ta några bilder när han stod uppe i skyliften.

Vi har också firat Patriks födelsedag och då kom farmor och Bosse till huset för första gången. Våra blivande grannar som bygger på tomten bredvid var också bjudna till kalaset. Tyvärr glömde jag att fota såklart.




Igår var vi på IKEA och shoppade. Idag har Fredrik monterat upp skohyllan vi köpte. Den passade utmärkt i hallen. Vi ska skaffa någon dyna till också, men det får vi ta senare.

Nu är det en vecka kvar tills min semester börjar. Önskar att det var i morgon. Inget kul att åka hemifrån när det är så mycket man vill ordna.
/Carin

5 kommentarer:

  1. Grattis till inflyttningen! Ni har ett underbart hus.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Cindy. Det värmer!
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Vad kul att ni har flyttat in och vilket fint hus! Förstår precis vad du menar med att du inte vill åka hemifrån, jag har samma känsla själv. Vill bara vara hemma och fixa! Vilken fin skohylla! Jag är på jakt efter någon likande? har ni hittat den på Ikea ?

    SvaraRadera
  4. Tack Maria! Ja, skohyllan kommer från IKEA, det finns både i svart och i vitt, men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet nu. Det fanns också utan sittbänk om man föredrar det.
    /Carin

    SvaraRadera
  5. Åh grattis till inflyttningen och vilken härlig första morgon ni verkade fått...! Kreta stämning, det är inte dålilgt :-)

    Jag har sammanställt de som nappade på min utmaning om "husprojekt sommaren 2010". Välkommen att spana in inlägget.

    Lycko önskningar på vägen till färdigt hus
    /Sara Small Town

    http://smalltownstyle.blogg.se

    SvaraRadera