måndag 5 juli 2010

Trappan, ekonomi och besviken på minigrävaren

Det har varit mycket jobb idag med, med huset. Pelle var på plats vid 8-tiden och Nicklas kom lite senare. Båda målade på för fullt. Själv åkte jag till jobbet och vilade upp mig efter helgens vedermödor. Ryggen känns inte helt OK och jag märker att jag är ovan vid 2-planshus; har träningsvärk i vaderna.




När sedan Peter äntligen fick tid till att starta minigrävaren för att börja med grunden för uterummet startade den inte. Typiskt! Då gick han in och åt jordgubbar med mig istället. Han får kolla upp det med uthyrningstället i morgon.




Ett tips på vad Talltitanbyggare kan tänka på, eller rent av alla LB-husbyggare, är trappan (det kanske är en standardtrapp i alla hus). Vi tänkte inte på trappan när vi ritade planlösningen och vi tycker nu är den är alldeles för smal. Vi kunde gott ha tagit lite av klädkammaren (den känns jättestor) till att utöka trappan istället. Trappan är väl den enda detalj (förutom designen) vi inte har ändrat på.

Vi ligger efter med våra kvitton,.Vi är angelägna om att följa upp vår budget, men nu har det blivit alldeles för mycket handlat för att vi ska hinna med riktigt. Så det ska vi nog ägna resten av kvällen åt.

Slutligen skulle jag vilja tipsa om inlägget om sommarprojekt som finns på Small Town Style's blogg. Jättefin sammanställning.
/Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar