söndag 25 juli 2010

Svart lack

Inkopplingen av den yttre världen, internetet, i tisdags gick fort. 20 minuter efter det att inkopplingen var klar så var vi ute och surfade i 100 mbit/sek. Lugnet kunde åter lägga sig över vår stora familj.
Carin och jag kör ju trådlöst, alltså vi är inte nudister utan jag menar trådlöst med datorerna så klart. Så en liten storm i vattenglaset blev det när jag stängde dörren till multimediaskåpet. Skåpdörren är av metall så där blev det stopp. Det blir till att köra med full insyn i kabelhärvorna tills vi flurat ut hur vi ska lösa så att radiovågorna tar sig ut.
Medans jag röjer runt i tomtens alla hörn så antistökar Carin runt i husets alla hörn. Carin har monterat ihop en svart lackhylla från IKEA och nu har jag, en kartong, ett vattenpass och en borrmaskin satt upp den på väggen. Vickan har sedan fyllt den med tidningar och kokböcker enligt Carins instruktioner, namn och färgmatchning.
Vi är på Tjörn hos goda vänner sedan några dagar och vilar ut, hjärnan jobbar dock med inflyttningen fortfarande. Om allt går som det ska så kommer Carin att få tokspel när vi kommer hem (mildras lite med detta inlägg). Tyvärr är det inte det ultimata men om Fredde har gjort enligt mina instruktioner så... Härmed tog jag på mig skulden för allt som kan bli tokigt fr o m när vi kommer hem på MÅNDAG EFTERMIDDAG.! Fredde.. MÅNDAG EFTERMIDDAG måste det vara klart!! Fredde läser bloggen och har redan konstaterat att vi inte ska sätta jordgubbar eller ha pool. Att vi ska försöka åka till Barcelona allihopa i vår har han (troligen) lyckats med. P

2 kommentarer: