lördag 17 juli 2010

Fiber segt

Det är nu ungefär 11 månader sedan vi bokade fiber till huset. Kabeln smiter förbi utanför huset så extrakostnaden höll sig till 6.000:- så vi slog till. För 9 månader sedan fick de reda på när vi skulle flytta in och när vi ville ha det anslutet, 1 juli. Efter ett antal samtal till olika avdelningar så har vi rett ut att kabeln finns i huset och nu ska bara anslutningen göras inne i huset. Trodde aldrig det skulle vara så svårt att hålla tungan rätt i munnen när det gäller vem man ska prata med, kabel till huset, anslutning i huset, bredbandsanslutning, tvanslutning, ip-telefonanslutning. 1:a fakturan har iaf kommit från bredbandsleverantören och den kom i tid.

Är nu nere i Linköping hos Carin. Flytten går idag till nya huset. Igår åt jag frukost framför morronnyheterna. Jag glodde storögt på de rörliga bilderna. Det kändes som om jag inte sett tv sedan "hösten 1912", fast det var ju bara 15 dagar sedan sist. Jag fick en liten känsla av hur de måste ha känt sig 1957 när tv:n kom.

Efter tre dagars väntan på att bli uppringd så ringde jag tillbaka för tredje gången på kort tid. Fick då reda på att inkopplaren har lagt ett brev i vår brevlåda för bokning av tid "Han jobbar bara denna vecka sedan går han på semester". Han börjar jobba 07.30 på måndag så mobilen har väckning inlagd.. det är ju semester! P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar