lördag 10 juli 2010

Den bara står där

Jag är trött. Kollade för tredje gången om jag har rätt glasögon på mig och tyvärr så är det det och det är suddigt.
Kan inte sova. Jag går ner till hallen och insuper lite uppiggande, ”Inner light” men stöter först på lite "outer light" i övre hallen.

Kollar in ”Grävlingen”. Den bara står där utanför fönstret. När.. när.. snart.. vill börja gräva plintar, sista för uterummet och de arton för altanen. Sonen får gräva och jämna till tomten, det ska väl inte bli så svårt att övertala honom. Vill montera min Santa Fe byrå till kläderna som ligger i resväskor. Har börjat fundera på inredningen i klädkammaren. Dags att kolla in Lundinskans blogg. Det var ett tag sedan man var på de sidorna, har inte direkt hunnit med dem. Det skulle varit läckert med ett fönster som hon har men men. Först ska vi måla de tio kvadrat vägg som vi har kvar. Om man hade kunnat klona sig, hade man haft dubbelt så kul då eller bara hälften så kul?
Med lite flyt får vi duschväggarna monterade ikväll. Snickaren har så mycket att göra så han skulle försöka hinna med att montera dem på vägen hem från ett annat jobb.

Tapebitarna är inte stegen för någon dansträning utan för märkena vi hittat i parketten.
Igår hade vi besök av Byggledare M som bl a tittade på skadorna i parketten. Det var många små och alla kan lagas utan problem. Vi har bl a inte packat upp böckerna eftersom vi inte visste hur de fixar skadorna men nu är det bara att plocka upp.
Carin har det lite jobbigt med att böja sig eftersom hon dras med sin ischias som vägrar att lämna henne, lite av en stalker. Hon skickades fram och tillbaka för 6 -7 veckor sedan. I Stockholm typ ”gå till dem där du bor”, även det svaret från sin egen företagshälsovård!?!? I Linköping var det först tvärnobben till att få ut några skelletröntgenbilder men tillslut fick hon köpa dem för 300:-. Läkaren i Linköping sa ”Inget fel” när han tittat på bilderna, kiropraktorn sa ”här ser du hur ryggraden böjer sig och avståndet mellan de två kotorna ska vara samma som på de andra”.
Fjärde(?) besökte hos ”kikapåkotornamannen” på måndag. Det bedövade, som en tandläkarbedövning, benet, från höften och ner, har börjat vakna och värker ibland. Ryggen värker så Carin måste stå och jobba men helst vill hon gå.

Själv körde jag sista lasset till tredje hemmet, sopstationen, igår förmiddags. Va mycket brahasaker jag hade som jag inte har använt på 19 år. När Carin flyttar hit ”for ever” nästa helg så uppgraderas sopstationen till mitt andra hem igen.

Jo Linda, jag har jobbat för en firma i Göteborg för 10 år sedan och samarbetar fortfarande med dem. Jag pratade med en av grabbarna i fredags och berättade vad du hade skrivit. Han skrattade gott och tyckte att det måste vara det ultimata, att få en Stockholmare att bli kallad för Göteborgare. Han skulle hälsa gänget att det tog sin tid men att de hade lyckats! Tack för dina och alla andras goa kommentarer!

Det är fortfarande suddigt. Jag kryper ner bredvid Carin en stund till. Go’natt! P

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag visste det... Kul att dina tidigare arbetskamrater smittade av sig på dig :-)

    SvaraRadera