tisdag 18 maj 2010

Planterat!

Vi köpte ju på oss en del växter i helgen med hann inte få allt i jorden. Så nu har Peter tagit av sin dyrbara tid och åkte till tomten för att sätta ner lite växter. Tur att han har en så medgörlig arbetsgivare...


Krusbär

Här har vi Hinnonmäki. Just denna ska ge röda bär. Vi köpte också en Invicta som ska vara mindre emottaglig än Hinnomäkin mot mjöldagg och den har gröna bär. Jag gillar verkligen krusbär, de finns ju sällan att köpa också. Så nu ser jag fram emot krusbärsmarmelad och krusbärskräm.

Pallkragar


Så var det dags för pallkragarna. Peter har satt ut några stycken och klädde dem med plast på sidorna för att skydda träet.

Tillblandning av jord.



Här har äppelträdet, plommonträdet, den andra krusbärsbusken, vinbärsträdet och den rödbrokiga ormhassel fått en tillfällig hemvist. Just nu går det inte att sätta ut träden där de ska vara eftersom det står containrar där.

Vi ska sätta upp fler pallkragar, de är alla målade, men vi måste bereda området lite mer först. Nu var det viktigaste att få växterna i jorden. Till höger om dessa pallkragar ska komposten stå. Jag tänker mig två stycken lådor.
/Carin

4 kommentarer:

  1. Såå snyggt! Svarta kragarna, gråvita stenmjölet, den mörka jorden och de gröna buskarna.. snart blir de omgärdade av en grön häck. Det har du tänkt ut bra hjärtat mitt! Puuuuuss

    SvaraRadera
  2. Bara att hålla med ovanstående talare! Det blir verkligen fint - smart att sätta igång med trädgården innan ni flyttar in, att vi inte tänkte på det...

    SvaraRadera
  3. Har också satt pallkragar och funderat på om jag skall måla dom eller ej, men nu är det givet att det skall färg på. Har funderat lite på hur det blir efter några år om all färgen har flagat bort eller ej men det är helt klart värt ett försök.

    Mycket snyggt ni har gjort det.

    SvaraRadera