torsdag 27 maj 2010

Trädgården går iaf inte på Voltaren

Lite har det ju hunnit hända sedan vi satte ner växterna den.. 18:e? Tiden går så fort när det är så vackert och händer så mycket.
I huset har det inte hänt så mycket. Bänkskåpen i köket har blivit justerade. Granitbänkskivan, i Absolute Black, kommer imorgon fredag eller på måndag så vi hoppas att Diapol tycker att det är ok med bänkskåpen.
Vi tror att de har lagt parkett också men vi är inte riktigt säkra. Elfirman håller på och letar fram arbetsritningarna som de har installerat spottarna efter. Vi gissar att de har mätt från överskåpens luckor istället för från väggen i köket men vi får se. Borstat stål skulle de fixa till istället för de vita spotar vi hade fått monterade.

Lite mer grönska har det blivit i häcken från den 18:e. Grannen bröt av sin spade.. eller var det grepen? Så vi tyckte att lite kul återvinning kunde vara på sin plats.
Klockan 04.55 kom jag tillbaka till sovrummet efter att ha varit och inspekterat toaletten. Carin låg där med håret så vackert utslaget på kudden. Det var som taget ur en Amerikansk film där den nyförslösta mamman ligger sådär nysminkad och vackert. Så jag lätt morgonrocken falla, fåglarna kvittrade underbart utanför fönstret. Jag la mig bredvid min kära och frågade "hur är det?" "Ont, jag kan knappt röra mig" Ischiasen hade blivit värre! Sista "lulltabletten" hade hon tagit, eller skulle ta. Carin tyckte att hon skulle göra en efterkoll på toallettens funktion. Så hon rullade sig ur sängen, stödde sig mot bokhyllan som en balettdansös.. hon lyfte benet sådär långsamt och graciöst.. så fick hon upp morgonrocken från golvet. Carin fick fälla sättet i bilen till liggläge när vi åkte till Cityakuten. Stå och gå går bra men inte att sitta. I bland är det lite mycket man över "mitt hjärta", det går över, inte ska jag, nu känns det nog lite bättre.. Mer ikväll. P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar