torsdag 6 maj 2010

Gigantus gigantus grävus


Här poserar jag stolt vid dagens gigantiska slagskämpe. Gissa om grannskapet är avundsjuka på mig. Den är så kul att köra så jag bokade in lille Taken en halv dag till. Det kunde ha varit så men alltså.. jag har aldrig spelat dataspel eller tv-spel förutom det där med bollen som åkte mellan två paddlar. Det var en spak, upp eller ner. Den här har två spakar som man ska köra åt fyra håll, en fotpedal som får hela bommen att flytta på sig om man inte håller reda på högerfoten. Körspakarna är lätta, framåt är framåt och bakåt är.. just det bakåt. Om inte.. om inte maskinen är körd upp på släpet och för att man ska kunna köra av den så roterade killen på uthyrningsfirman hela överdelen 180 grader. Va smart tänkte jag. Backa av är ju totalt livsfarligt eftersom maskinen är så smal så den nästan trillar mellan uppkörningsramperna på släpet, nu kan man köra av den. Det var bara en sak. Vad händer om man roterar något 180 grader? Jo allt blir tvärtom. Framåt blir bakåt med körspakarna men det är inte allt, vänster spak blir höger band. Det höll på att gå riktigt illa. Ni har sett de som cyklar på cykeln som svänger tvärtemot hur man svänger styret men den går iaf framåt om man cyklar framåt. Som tur var fick jag assistans av grannen L. Jag är skyldig honom en whiskey eller två. Där jag står ska det bli trädgårdsland föresten.
Nä idag var det inte Carins häck som var målet utan grannens. Det är en seg fan, häcken alltså, men snart är den borta. Decimeter tjocka rötter hade jag inte väntat mig. Häcken står på grannens tomt. Tomtgränsen går genom det gamla röda uthuset. Vi äger ungefär en femtedel av det. Grannen till höger äger två tredjedelar. Grannen rakt fram har bara två tredjedelar av en dörr och det som är innanför den. Vi äger en och en tredjedels dörr!? Hoppas vi kan kapa vår halvruttna del vi tomtgräns längre fram.
Jag ska försöka mig på några stubbar mot L och A:s tomt också. Sedan blir det lite avjämning där plintarna för friggis ska stå. Det ska bli en fåra för häck, troligen avenbok, mot grannarna J och L och deras bullbakande söner. Undrar om jag inte måste hyra lille Taken en vecka. Undra vad de kostar? P
P.S Kommer inte ni heller in på "Nybloggat". Carin har lagt in en länk under "Intressanta länkar", efter "Min blogglista".

2 kommentarer:

  1. En sådan leksak skulle jag oxå vilja ha. Själv får jag använda spade och skottkärra. Använder mej även av svärfar, det är nog den bästa arbetsmaskinen som går att få tag på. Dels jobbar han helt själv och så håller han farten uppe på mej. Ruben, svärfar alltså, har en traktor, den brukar jag låna ibland, den är oxå roliga att köra :o)

    SvaraRadera
  2. Vi kanske ska köpa en tillsammans och ha delad vårdnad och ha den varannan vecka. Det där med svärfar låter ju inte dumt.. Jag kanske ska skaffa en också;)

    SvaraRadera